خرید بیش از ۳۱ هزار تن گندم و ۵۰۰ تن کلزا در تعاون روستایی استان لرستان

مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: از ابتدای عملیات خرید تضمینی گندم و کلزا در این استان تاکنون حجم خرید این دو محصول به ۳۱هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،نادر زهره ای در گفت و گو با خبرنگاران،اظهار داشت: این میزان خرید شامل ۳۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا است.

وی ،افزود: خرید گندم که از اول خرداد ماه  آغاز شده است تاکنون در شهرستان‌های پلدختر، رومشکان، کوهدشت، چگنی و خرم آباد انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی لرستان ،گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری برای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

زهره ای بیان کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان لرستان بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می‌شود و ۲۳ مرکز خرید در استان خرید گندم را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که خرید محصول کلزا از اول خرداد آغاز شده است ادامه داد: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است و کشاورزان استان پس از تحویل محصول و ثبت در سامانه وجه آن را در مدت زمان کوتاهی دریافت خواهند کرد.

مدیر تعاون روستایی لرستان ،گفت: در سالجاری ۲۳ مرکز خرید در شهرستان‌های استان لرستان  خرید گندم و کلزا را بر عهده دارند.
انتهای پیام/