خشت گذاری مدرسه روستای طرحان و افتتاح مدرسه چم مهر پلدختر

برگزاری آیین خشت گذاری مدرسه ۲ کلاسه روستای کلسرخ طرهان و افتتاح مدرسه ۳ کلاسه روستای سیل زده چم مهر پلدختر با مشارکت خیرین مدرسه ساز در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ صورت گرفت.

به گزارش همای سعادت ، با حضورحجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهرستان پلدختر ، نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان ، مهندس امیر غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس ، تنی چند از مسئولین استانی و خیرین ارجمند مدرسه ساز هاشمی مدیر بنیاد علمی فرهنگی صدر و میرزاییان مدرسه ۳ کلاسه چم مهر پلدختر افتتاح و همچنین عملیات اجرایی مدرسه روستای کلسرخ بخش طرهان ، آغاز شد .

مهندس غفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در آیین خشت گذاری مدرسه روستای کلسرخ با بیان این مطلب که این مدرسه با مشارکت محمد تقی میرزاییان و کمک های خرد مردمی در راستای طرح آجر به آجر احداث خواهد شد ، اظهار داشت : شروع طرح آجر به آجر در ماه محرم به وقوع پیوست و که مصادف با میلاد امام حسین (ع) است ، عملیات اجرایی آن در بخش طرهان که ۷۲ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده، آغاز می شود و همه ی این اتفاقات بصورت ناخودآگاه به وقوع پیوسته و بنده این اتفاقات مبارک را به فال نیک گرفته و آن را از توجهات سید الشهدا به امر مقدس مدرسه سازی می دانم .

وی ادامه داد : در سال جاری بیش از ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در دست ساخت قرار گرفته است .

غفوری نژاد بیان کرد : در سال جاری ۷۳ فضای آموزشی تحویل دانش آموزان شد که بطور میانگین در هر هفته یک مدرسه ۵ کلاسه توسط نوسازی مدارس احداث گردیده که در نوع خود یک رکورد بی سابقه و بی نظیر بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، ادامه داد : هم اکنون در شهرستان کوهدشت ۱۴ مدرسه در قالب ۴۲ کلاس درس با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در دست ساخت داریم که نزدیک به ۸۵ درصد این فضاها با مشارکت خیرین ارجمند مدرسه ساز احداث می گردند .

وی در خصوص مدرسه ۲ کلاسه روستای کلسرخ بخش طرهان گفت : این مدرسه با کمک های خرد ۱۴ هزار نفر و خیر ارجمند آقای محمد تقی میرزائیان ساخته خواهد شد .

غفوری نژاد در مراسم افتتاح مدرسه چم مهر نیز ضمن خیر مقدم به دکتر هاشمی مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی صدر ، اظهار داشت : در فروردین ماه سال ۹۸ تعداد زیادی از مدارس در شهرستان پلدختر آسیب جدی دیدند ولی همزمان با سیل خیرین و مهربانی های این عزیزان توانستیم حجم قابل توجهی از این خسارات را جبران و امروز که ۷۰۰ روز از آن واقعه تلخ می گذرد شاهد وضعیت مناسب فضاهای آموزشی در این شهرستان باشیم به نحویکه تا کنون ۶۰ مدرسه با ۱۶۰ کلاس درس و یک زمین چمن مصنوعی در پلدختر احداث و تحویل آموزش و پرورش منطقه شده است .

در ادامه مهندس ایوب عبدل نیا اظهار داشت : مدرسه ۲ کلاسه کلسرخ در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و زیربنای آموزشی ۹۰ متر و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان با کمک های خرد ۱۴۰۰۰ نفر از همشهریان و آقای محمد تقی میرزائیان در راستای طرح آجر به آجر احداث می گردد.

وی گفت :مدرسه ۳ کلاسه روستای چم مهر پلدختر در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع توسط بنیاد علمی و فرهنگی صدر به ریاست دکتر هاشمی احداث شده است.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات مهندسین مهرزاد مهدیان (سرناظر ) ، بیژن احمدی ( سرناظر ) و ایوب عبدل نیا ( ناظر ) قدر دانی شد .

انتهای پیام/