خلق صحنه ای زیبا توسط یک شیشه بُر وظیفه شناس لرستانی

یک شیشه بُر وظیفه شناس امروز صحنه ای زیبا و ستودنی در میدان مادر واقع در خیابان ساحل شرقی خرم رودِ خرم آباد خلق کرد.

به گزارش همای سعادت،شیشه بُری که با خودرو مزدا در میدان یاد شده در حال حرکت بود، دچار حادثه شد و متاسفانه تعدادی از شیشه های آن با ابعادی بزرگ به زمین افتاد و خورد و شکسته شد و بخاطر این موضوع چند دقیقه ای عبور و مرور در میدان مادر مختل شد.

نکته قابل توجه و حائز اهمیت این بود که شیشه بُر ها که دو یا سه نفر بودند از ماشین پیاده شده و به سرعت شروع به جمع آوری و جارو زدن شیشه های شکسته و ریخته شده در سطح آسفالت که شعاع حدود دو متری را اشغال کرده بودند نمودند که در صورت رها کردن آن تا رسیدن پاکبانان شهرداری، خسارت و ضرر و زیان زیادی به لاستیک خودروهای در حال عبور از این مسیر وارد می شد.

اقدام خداپسندانه، نوع دوستانه و داوطلبانه این شیشه بُر که در نوع خود بی نظیر بود، قابل ستایش و واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

حس مسئولیت پذیری، تعامل، همکاری و راضی نبودن به ضرر و زیان مردم از ویژگی‌ها و خصایص شهروندان فهیم و آگاه به وظایف و حقوق شهروندی است که بایستی این ویژگی در بین مردم فرهنگ سازی، ترویج، تقویت و نهادینه گردد.

شهر خوب را شهروند خوب می سازد. اگر انسان به عنوان موجودی اجتماعی به حقوق خود واقف و مسلط باشد و نسبت به مشکلات محل زندگی خود بی تفاوت نبوده و در همه حال اهل تعامل، همکاری و همزیستی مسالمت آمیز با همشهریان خود باشد و در جهت تحقق شعار « شهر ما خانه ما» اهتمام به خرج دهند، قطعا دارای شهری تمام عیار و پاکیزه خواهیم بود.

اگر همه شهروندان حرکت زیبای این شهروند فهیم و باشعور را مدنظر داشته باشند و از آن درس عبرت بگیرند و در راستای آبادانی شهر خود با هم همکاری و تعامل متقابل داشته باشند، شاهد داشتن شهری خوب با مردمی خوب و شایسته خواهیم بود.

کیوان رباطی
انتهای پیام/