نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد؛

دخالت در انتصابات آموزش و پرورش ممنوع

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:در انتصابات آموزش و پرورش باید تخصص و تعهد در نظر گرفته شود و نباید افراد حقیقی و حقوقی در آن دخالت کنند ولی می توانند مشورت بدهند.

به گزارش همای سعادت، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی با بیان اینکه سیاست زدگی یکی از آسیب های دستگاه تعلیم و تربیت است، اظهار داشت:باید همه تلاش کنیم شایسته سالاری براساس تخصص و تعهد تبدیل به گفتمان جامعه شود و در مقابل دخالت های نابجا و سیاست زدگی ایستاد.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق سند تحول بنیادین در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرار گیرد و برای تحقق این مهم برنامه ریزی شود افزود: افراد منصوب شده باید بر اساس اصل شایسته سالاری بر مبنای تعهد و تخصص بدون دخالت افراد حقیقی و حقوقی و آشنا با سند تحول بنیادین انتخاب شوند تا با اصل شایسته سالاری مبتی بر تعهد و تخصص به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت:توانمند سازی معلمان باید با برگزرای دوره ها و کارگاههای آموزشی ، تخصصی و بصیرتی در دستور کار قرار گیرد وانجمن ها و تشکل های مرتبط با دانش آموزان هم تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین توزیع تجهیزات در مدارس را امید بخش عنوان کرد و گفت:اگر این روند توزیع تجهیزات در بین مدارس ادامه یابد آموزش و پرورش لرستان به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد:در شان آموزش و پرورش نیست که عده ای از داوطلبان به نتایج دانشگاه فرهنگیان متعرض باشند و اگر در این مورد سهل انگاری انجام شده است باید اقدمات لازم انجام شود وبرای جلوگیری از چنین مواردی باید پیشگیری کرد.

وی وضعیت پروژه مهر آموزش و پرورش را در استان مطلوب عنوان کرد و گفت:برای موفقیت دانش آموزان لرستانی در آزمون سراسری هم باید تلاش جدی تری صورت گیرد.

انتهای پیام/