رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد؛

دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در خرم آباد

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: فردی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی، موجب سلب آسایش یک نفر شده بود،شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ حسین سپهوند روز شنبه اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر شخصی توسط خواستگار خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود:در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که خواستگار سابق شاکی، با در دست داشتن تصاویر خصوصی وی را مورد تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی نموده است و همین امر باعث سلب آسایش وی و خانواده اش شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی لرستان اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی پلیسی و جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سپهوند ادامه داد: وی در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد؛ اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و بیان کردکه به دلیل اخاذی و اهداف اقتصادی اقدام به چنین کاری نموده است.

وی بیان کرد: سودجویان سایبری با ترفندهای مختلف به‌دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند، لذا شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه خودشان و همچنین از به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید،چرا که این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می کند و چنانچه شخصی حریم خصوصی دیگران را نقض نماید، برابر قانون مجرم بوده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا لرستان ادامه داد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/