رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد؛

دستگیری کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان،از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی سایبری در خرم آباد خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ “حسین سپهوند” در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که فرد بازداشت شده با راه اندازی سایت فروش کالاهای دسته دوم اقدام به کلاهبرداری کرده است، بیان داشت:این متهم تا کنون از طرف ۱۶ مالباخته شناسایی و پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

وی افزود:این فرد تا کنون هفت تا ۱۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده که بدون شک رقم واقعی از این مبلغ بیشتر است و چنانچه مالباخته ای از این طریق از وی کلاهبرداری شده می تواند به پلیس فتا استان مرااجعه کند.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت:در بررسی ها مشخص شده است که این فرد دارای همدستانی است که همگی آنان شناسایی و تحت تعقیب پلیس هستند.

strong>کشف ۹۶ درصدی جرایم سایبری درلرستان

سپهوند با بیان اینکه جرایم الکترونیک در این استان ۱۲ درصد پایین تر از متوسط کشوری است،افزود: ۹۶ درصد پرونده های جرایم سایبری رخ داده در استان منجر به کشف و ۸۰ درصد از جرم های کشف شده هم منجر به کشف مال می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص جرم یابی و کشف جرم کیفی نیز استان ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است،ادامه داد: ۷۷ کلاسه جرم تعیین شده در قانون جرایم اینترنتی کشور، در پلیس فتای استان رسیدگی می شود و رصد فعالیت های مجرمانه توسط اداره اطلاعات فتا در فضای مجازی به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا لرستان بیان کرد:بیشترین پرونده جرائم اینترنتی استان با ۴۸ درصد مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.

مبنای کار پلیس فتا پیشگیری از جرم است

سپهوند با بیان اینکه مبنای کار پلیس فتا پیشگیری از جرم است،گفت: پیشگیری اجتماعی اگر صورت بگیرد درصد بالایی از جرائم در اجتماع شکل نمی گیرد.

وی آموزش همگانی در پیشگیری اینترنتی بالاخص مالی و کلاهبرداری را بسیار تاثیر گذار دانست و خواستار همکاری بیشتر رسانه ها در جهت فرهنگ سازی در این خصوص شد.

رییس پلیس فتا لرستان اضافه کرد:ساز و کار مرکز فوریت های سایبری همانند سامانه ۱۱۰ بوده اما اولویت رسیدگی با جرایم سایبری و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو است که شهروندان می توانند با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ به این مرکز مشکلات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/