دولت توجه بیشتری به حوزه اصناف داشته باشد/تسهیلات در نظرگرفته شده برای آسیب کرونا مشمول تمامی واحدهای آسیب دیده نخواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان، گفت: توجه دولت بیشتر به بخش صنعت معطوف شده و مشکلات و مطالبات اصناف به قوت خود باقی مانده و دولت باید توجه بیشتری را به اصناف و تولیدی های این بخش بزرگ اقتصادی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ،منوچهر اسبکوه اظهار کرد: شرایطی که دولت برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته دشوار است و۱۳  رسته شغلی که بیشترین آسیب را از بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا دیده‌اند در این چارچوب شناسایی شده‌اند و این فعالان صنفی در صورت داشتن لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی، می‌توانند از تسهیلات حمایتی متعلق به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا بهره‌مند شوند که این شرایط مناسب اوضاع و احوال صنوف متضرر از کرونا نیست.

وی ،افزود: سود ۱۲ درصدی تسهیلات بسیار بالاست و تسهیل گر نیست، وثیقه و ضمانتها برای دریافت وام نیز سختگیرانه است و صنوف قادر به انجام این تعهدات نیستند.

اسبکوه ،عنوان کرد: صنوف در شرایطی که مجبور به تعطیلی بودند از دولت انتظار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را داشتند اما تسهیلاتی که دولت برای جبران خسارتهای ناشی از کرونا به صنوف متضرر از این شرایط اختصاص داده است شرایط بسیار دشواری دارد که به هیچ وجه گرفتن آن برای صنوف قابل توجیه نیست.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان بیان کرد: استان لرستان در ابتدای سال ۹۸ با خسارت ناشی از سیل همراه بود که تعداد زیادی از کسبه این استان سرمایه خود را از دست دادند و دولت هنوز تسهیلاتی که قرار بود به واحدهای خسارت دیده از سیل اختصاص دهد پرداخت نکرده است.

وی افزود: خواسته اصلی صنوف از دولت بخشش مالیات سال ۱۳۹۸ است زیرا صنوف به شدت از کرونا آسیب دیدند، اجناس آنها از مد افتاده است، خواب سرمایه داشته‌اند و بدهی‌های معوقه زیادی دارند لذا قادر به پرداخت مالیات نخواهند بود.
انتهای پیام/