دولت کمبود جو و علوفه عشایر لرستان را تامین می کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ،با بیان اینکه دولت کمبود علوفه عشایر را تامین نموده و در اختیار آنان قرار می دهد،گفت :برای آذر ماه نیز مقدار ١٣٠٠ تن جو با ارز دولتی و با نرخ مصوب در بین عشایر خصوصاً عشایر ساکن در مناطق قشلاقی توزیع خواهد شد.

به گزارش همای سعادت ،دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه شورای عشایری پلدختر که به ریاست آقای کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و با حضور فرماندار به منظور حل مشکلات جامعه عشایری ساکن در شهرستان پلدختر و در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ۷ درصد جامعه عشایری کشور در لرستان سکونت دارند و لرستان ششمین استان کشور به لحاظ جمعیت عشایری است.

وی در خصوص تأمین نهاده‌های مورد نیاز جامعه عشایری استان گفت در برنامه ریزی بلند مدت برای سال آینده اداره کل امور عشایری استان لرستان به اتفاق شرکت پشتیبانی امور دام استان با توجه به اینکه استان لرستان دومین تولید کننده جو در کشور می باشد نسبت به ذخیره سازی جو و علوفه مورد نیاز جامعه عشایری اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: با اطلاع رسانی به موقع به عشایر در فصل تابستان که زمان وفور محصول جو می باشد یاد آوری شود نسبت به ذخیره سازی علوفه مورد نیاز خود اقدام کنند کما اینکه از قدیم الایام هم ذخیره سازی جو و علوفه برای فصل زمستان متداول بوده است.

وی ‌گفت :دولت کمبود علوفه عشایر را تامین نموده و در اختیار آنان قرار می دهد و برای آذر ماه نیز مقدار ١٣٠٠ تن جو با ارز دولتی و با نرخ مصوب در بین عشایر خصوصاً عشایر ساکن در مناطق قشلاقی توزیع خواهد شدو بدیهی است اداره کل امور عشایری نهایت دقت را در توزیع عادلانه داشته به شکلی که جو مورد نیاز به دست مصرف کننده واقعی برسد.

حسنی مقدم ادامه داد: برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز سهمیه ای برای عشایر منظور می‌شود تا با آرامش خاطر به تولید فراورده‌های دامی مشغول باشند و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در خصوص راه اندازی ایستگاه های پمپاژ کشاورزی شهرستان پلدختر گفت این ایستگاه‌ها از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند در این راستا اهالی منطقه می توانند با تشکیل تعاونی آب بران از این ایستگاه ها استفاده نمایند و یا از طریق ماده ۲۷ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و یا اینکه به بسیج سازندگی سپاه واگذار می‌شوند و هر گزینه‌ای که خواهان انجام کار باشد سازمان جهاد کشاورزی لرستان استقبال نموده و خواستار بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این ایستگاه ها توسط بخش خصوصی هستیم و امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود.

بعد از جلسه شورای عشایری پلدختر، کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و هیئت همراه به منطقه عشایر نشین *”کوه بسیاری”* سفر نموده و از نزدیک با عشایر این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/