معاون وزیر راه و شهرسازی؛

راه‌آهن دورود- خرم‌آباد از اولویت‌های وزارت راه‌ و شهرسازی است

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌ و شهرسازی تأکید کرد: راه‌آهن دورود- خرم‌آباد از اولویت‌های این وزارتخانه است و تأمین منابع مالی و اعتباری این پروژه از محل تهاتر نفت انجام شده‌ است

به گزارش همای سعادت، امیرمحمود غفاری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: تمام پروژه‌های این استان به‌ویژه ابرپروژه راه‌آهن دورودـ خرم‌آباد دارای اهمیّت ویژه‌ای است.

وی افزود:لرستان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و غرب کشور است و توسعۀ زیرساخت‌های حمل‌ونقل و توسعه ریلی در این استان دارای مزیت‌های استانی و کشوری است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌ و شهرسازی تأکید کرد: راه‌آهن دورود به خرم‌آباد از اولویت‌های این وزارتخانه است و تأمین منابع مالی و اعتباری این پروژه از محل تهاتر نفت انجام شده‌ است.

غفاری با تأکید به اینکه جاده‌های لرستان سهم بسزایی در حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا و بار در کشور دارد، یادآور شد: جابه‌جایی کالا در محورهای این استان بروز خسارات به زیرساخت‌های لرستان را به‌ دنبال دارد.

وی یادآور شد: در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به لرستان پروژه‌های خوبی در بخش راه‌ و شهرسازی مصوب شد و سعی می‌کنیم این مصوبات را با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیگیری کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد: برنامه‌ریزی خوبی در بخش مسکن و تأمین زمین در لرستان انجام شده‌است، امّا بانک‌ها برای ارائۀ تسهیلات همکاری ندارد

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان مطالبات مردم را مهم برشمرد و گفت:پروژه های چهارخطه در استان و از همه مهم تر ابر پروژه راه آهن دورود_خرم آباد برای تک تک مردم استان لرستان دارای اهمیت ویژه ای است.

وی تصریح کرد:راه آهن دورود_خرم آباد یکی از پروژه های کلیدی و راهبردی لرستان است که با افتتاح و بهره برداری از آن شاهد تحول در اوضاع کلی مردم استان خواهیم بود.

امام جمعه خرم آباد توضیح داد:لرستان باید متمایز از دیگر استان ها دیده شود و از بودجه ها و اعتبارات ملی برای پیشرفت آن استفاده کرد.

انتهای پیام/