راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، عطا حسن پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:
در نشست با رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران در خصوص راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان در نیمه نخست سال آینده تصمیم گیری شد.

وی افزود: راهنمایان، بازوان توانمند حوزه گردشگری در زمینه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هستند و نقش بسیار زیادی در هدایت مسافران و گردشگران به استان ها ایفا می‌کنند.

حسن پور با بیان اینکه در حاضر ۹۱ راهنمای کارت‌دار در استان فعالیت می‌کنند، افزود:راهنمایان در تجربه‌اندوزی گردشگران، رضایتمندی، آموزش، امنیت، افزایش سطح لذت و نیز درک و شناخت فرهنگی هر منطقه نقش بسیار مهمی دارند.

محسن حاجی‌سعید، رئیس انجمن راهنمایان و تورگردانان کشور نیز در این دیدار، راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری لرستان را گامی بلند در راستای ساماندهی فعالین این حوزه خواند و گفت: آماده هر گونه تعامل و همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این خصوص هستیم.

وی، لرستان را یک موزه کامل از جاذبه‌های منحصربه فرد تاریخی و طبیعی دانست و اظهار کرد: راهنمایان به عنوان راویان تاریخ و فرهنگ و سفیران معرفی هر منطقه، نقش تاثیرگذاری در رونق صنعت گردشگری و توسعه هر منطقه ایفا می کنند.

در این نشست همچنین برخی از راهنمایان و فعالین گردشگری لرستان در خصوص موانع و مشکلات پیش روی این حرفه مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/