راه اندازی سامانه پایش، گامی در جهت جلوگیری از احداث ساختمان های ناایمن

رازانی، ایجاد سامانه پایش را گامی در جهت جلوگیری از احداث ساختمان های ناایمن و ایجاد کمربند سبز را یکی از راه‌های جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز عنوان کرد و گفت: تحقق این امر، مانع ایجاد حاشیه‌نشینی، توسعه ناموزون و… می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سعید رارانی، مدیرکل بازرسی لرستان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه،گفت: وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قانون در دستگاه‌های اجرایی است این امر نیز در قالب گزارش‌های برنامه‌ای و بازدیدهای سرزده عملیاتی می شود.

وی افزود: همکاری مردم و رسانه‌ها با سازمان بازرسی در حوزه‌های مختلف به خصوص پروژه‌های نیمه تمام ضروری است و ما نیز حداکثر توان خود را در این حوزه به کار می‌گیریم و همچنین پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم.

رازانی در خصوص سازه‌های ناایمن اظهار کرد: در این راستا به دنبال راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات هستیم و در قالب این سامانه، ماموران شهرداری و مهندسین ناظر باید گزارش خود را در رابطه با نظارت بر این سازه‌ها ثبت کند تا وضعیت در این رابطه بررسی شود چرا که ما باید به فکر حفظ جان مردم باشیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های نظارتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه پایش، گام موثری در جلوگیری از احداث ساختمان‌های ناایمن است ،ادامه داد: شهرداری برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید برنامه داشته باشد.

مدیرکل بازرسی، ایجاد کمربند سبز را یکی از راه‌های جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم، از شدت ورود ریزگردها، ایجاد حاشیه‌نشینی و جلوگیری از توسعه ناموزون بسیار موثر است.

رازانی بیان کرد: تأمین درآمد شهرداری‌ها باید از طریق قانون باشد و کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید محل درآمدی برای شهرداری‌ها باشد.

وی در ادامه به موضوع پادگان ۰۷ خرم آباد به عنوان مطالبه عمومی مردم اشاره کرد و گفت: یک طرح برای این پادگان، در سال‌های گذشته مصوب شده است و پیگیری در این رابطه نیازمند کار قانونی است.

وی افزود: برای حفظ این اثر و جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی، تمام علف‌های خشک پادگان توسط ارتش، پاکسازی شد و شهرداری برای پیشگیری از حریق و آبیاری به درختان همکاری لازم را دارد، همچنین برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی میراث فرهنگی را پای کار آورده‌ایم.

رازانی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی به عهده اداره‌ کل بازرسی است و این اقدامات، بسیار گسترده و به نفع مردم است گفت: تلفن ۱۳۶ سازمان بازرسی نیز برای پیگیری گزارش‌های مردمی به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

انتهای پیام/