رشد جمعیت در سال ۱۴۲۰ به صفر می‌رسد و این موضوع یک تهدید است

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان،گفت:با توجه به آمار رصد شده در سطح کشور،رشد جمعیت در سال ۱۴۲۰ به صفر می رسد و این موضوع یک تهدید است.

به گزارش همای سعادت،آرش قیاسیان،در آیین تجلیل از فعالان حوزه جوانی جمعیت و اختتامیه رویداد جایزه ملی جمعیت در لرستان که در سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شد،اظهار کرد:رشد جمعیت ما در سال ۱۴۲۰ به صفر می‌رسد و این یک تهدید از نظر نیروی انسانی و ژنتیکی است.

وی افزود:با توجه به اینکه کشور ما پیشینه اساطیری دارد و یکی از کشورهای تأثیرگذار در منطقه و جهان است باید به این مهم از نظر تضارب ژنی و رشد توسعه انسانی اهمیت بدهد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان کرد:مدعی هستیم که می‌توانیم انسان‌های اخلاق مدار و با تأسی از ائمه اطهار به جهان و جهانیان تسری بدهیم و رسالت سنگینی بر دوش ملت ایران نهاده شده است.

قیاسیان با بیان اینکه مدرنیته آسیب‌های به ما تحمیل کرده و فرهنگ ما دچار چندگانگی شده است،افزود:امروز موضوع فرزند آوری را با توصیه ‌های قرآنی و الهی که در سوره انعام به‌صورت جدی اشاره شده باید مهم بدانیم و اولویت‌های برای خود نتراشید.

وی بیان کرد:در این راستا نیز دولت سیزدهم نیز بسیار نگاه خوبی داشته و مصوبات خوبی داشته و در سال ۱۴۰۲ نیز بسته‌های تشویقی به مادران تعلق خواهد گرفت.

قیاسیان ادامه داد:موضوع اشتغال نیز در راستای تأمین اقتصاد خانواده‌ها در جهت حفظ و نگهداشت فرزند انجام شود این اداره کل در این بخش با همکاری سمن‌ها و دیگر ارگان‌ها رسالت خود را انجام می‌دهد و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/