رشد ۱۰۱ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا کنون، ۱۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده، که نسبت به سال گذشته، ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سید “عماد شاهرخی “در جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست استاندار لرستان و با حضور جمعی از مسئولین استانی، عنوان کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۱ درصد رشد داشته است و مبلغ ۶۱۳ میلیارد تومان از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده و طبق دستور مقام عالی وزارت طی هفته آتی همه مطالبات پرداخت و به روز خواهند شد.

وی افزود: پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم امسال، بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تن باشد که با تحقق این میزان خرید، حدود ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان به اقتصاد کشاورزی استان تزریق خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه مصرف آرد استان بیش از ۲۶۰ هزار تن در طول سال است ادامه داد؛ روزانه ۷۳۳ تن آرد در شبکه‌های مصرف توزیع می شود که به جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی، نصب کارتخوان های هوشمند در خبازی ها اجباری شده و تاکنون هزار و ۳۵۰ واحد خبازی به این دستگاه ها مجهز شده است و ۳۵۰ واحد دیگر به زودی تجهیز خواهند شد و در صورت عدم اقدام خبازی ها برای نصب این کارتخوان ها، سهمیه آرد آنها صفر خواهد شد.

ذخیره سازی ۲ هزار تن مرغ منجمد در استان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن مرغ منجمد در کشور و میزان ۲ هزار تن مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده است بیان کرد: در حوزه گوشت قرمز نیز میزان ۶۰ تن ذخیره سازی شده است و به جهت حمایت از دامداران استان برای اولین بار در کشور، ۸۴ هزار تن کنسانتره با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بین ۷۶ هزار دامدار توزیع شده است و در اقدام حمایتی دیگر، خرید گوشت قرمز دامداران استان از روز شنبه با قیمت مصوب به جهت ذخیره سازی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر موجودی انبار های کالاهای اساسی کشاورزی در استان رضایت بخش است و تا امروز میزان ۵۷۳ تن شکر، هزار و ۵۱ تن برنج، ۵ هزار و ۳۰۰ ذرت، ۳۰۰ تن جو، ۷۰۰ تن سویا، ۲ هزار تن مرغ و ۶۰ تن گوشت قرمز موجود است که در صورت نیاز به بازار عرضه خواهند شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۶۰ روز از طرح مردمی سازی یارانه ها می گذرد اظهار کرد: به همت همکاران و بانک کشاورزی، از حیث پرداخت تسهیلات این طرح، رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده ایم در همین راستا ، هزار و ۹۰۶ متقاضی با رقم ۲۲۸ میلیارد تومان، طی۵۰ روز از تسهیلات این طرح بهره مند شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای مردمی سازی یارانه ها جلوگیری از قاچاق کالا بوده است گفت:خوشبختانه مصرف کالاهای اساسی استان در شرایط ایده آل و قابل قبولی قرار دارد و در حوزه آرد و نان طرح تولید انبوه نان صنعتی در لرستان آغاز و خرم آباد هم به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

وی به بیان اقدامات مهمی که برای اولین بار در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته پرداخت و گفت: در راستای صرفه جویی و کاهش در مصرف آب، برای اولین بار در استان،۵۷۰ هکتار دانه های روغنی کاملینا، ۳۷۰ هکتار گلرنگ و ۱۵ هکتار چغندر پاییزه کشت شده است.

انتهای پیام/