رشد ۶۵ درصدی مصرف گاز بخش صنعتی لرستان در سه ماهه نخست سالجاری

سرپرست شرکت گاز استان لرستان از ایجاد زیر ساختهای لازم جهت جایگزینی گاز طبیعی با سوختهای مایع به میزان ۲۲۰هزار متر مکعب در ساعت با گازرسانی به نیروگاه خرم آباد و صنایع استان طی سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

‍ به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی، کرم گودرزی در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گاز استان لرستان که در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد : با توجه به اینکه گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها نقش عمده ای در جهش تولید، اقتصادمقاومتی، حفظ محیط زیست و سرمایه های ملی دارد، گازرسانی به بیش از ۲۴۱واحد صنعتی در دستور کار سال جاری شرکت گاز استان لرستان قرار گرفته است.

وی افزود :تاکنون گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی انجام و شاخص حجم گاز جایگزین در صنایع نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، از مهمترین واحد های صنعتی گازدار شده می توان به نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، تلمبه خانه شهید سیفی آسار، توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد و شرکت عظیم خودرو اشاره کرد .

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه سوم استان لرستان در کشور از نظر تعداد روستا، اظهار داشت : گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید می باشد .

وی ادامه داد : ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجد شرایط روستایی در استان لرستان در حال حاضر ۸۸ درصد بوده که با برنامه ریزی مدون انجام شده پیش بینی می گردد که تمامی ۲۳۶۲ روستای واجد شرایط استان تا پایان سال ۱۴۰۱ از نعمت گاز طبیعی برخوردار و استان لرستان به عنوان استان سبز معرفی گردد .

سرپرست شرکت گاز استان لرستان در پایان ضمن تبریک به هیات مدیره و همکاران خود در شرکت گاز استان لرستان در خصوص مقبول واقع شدن گزارش حسابرسی در مجمع عمومی سالیانه که با رعایت مقررات و انضباط مالی در راستانی تحقق اهداف شرکت حاصل شده است ، بر خدمات رسانی مطلوب و موثر به مردم شریف استان لرستان تاکید کرد و گفت : اطمینان دارم با پتانسیل منابع انسانی جوان، با تجربه و دانش محور شرکت شاهد پیشرفت روز افزون و همه جانبه شرکت گاز استان لرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/