رفع تصرف اراضی منطقه حفاظت شده سفیدکوه در شهرستان چگنی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از رفع تصرف بیش از سه هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سفید کوه در حوزه استحفاظی شهرستان چگنی خبر داد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: سه هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سفیدکوه در حوزه استحفاظی شهرستان چگنی که تغییرکاربری یافته بود با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چگنی مبنی بر تصرف و تغییر کاربری بیش از سه هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سفیدکوه در حوزه استحفاظی این شهرستان توسط متخلفین زیست محیطی، با دستور مقام محترم قضایی و با همکاری کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اداره حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و اداره صمت شهرستان چگنی، اراضی فوق به محیط زیست برگردانده شد.

فتحی بیرانوند ،گفت: این اراضی که در آن فعالیت استخراج سنگ بدون مجوز انجام می گرفت؛ پس از رفع تصرف، با نصب تابلو محدوده منطقه حفاظت شده مشخص و علامتگذاری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان اراضی ملی را جزو انفال و حقوق عامه مردم دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این اداره کل با هر گونه دخل و تصرف در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل، با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد با مساحتی حدود ۶۹۵۰۰ هکتار ابتدا در سال ۱۳۴۷ به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و سپس در سال ۱۳۶۹ به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافت. این منطقه کوهستانی دارای اقلیم مدیترانه ای با بارش متوسط سالیانه به میزان ۶۰۰ میلیمتر و اقلیم مدیترانه ای بوده که زیستگاه جانورانی مانند کل و بز وحشی، پلنگ و خرس است.

انتهای پیام/