مدیر کل فناوری اطلاعات لرستان مطرح کرد؛

رفع مشکل زیرساخت‌های ارتباطی ۲۵۰ روستای لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از رفع مشکل زیرساخت‌های ارتباطی ۲۵۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،مجتبی صارمی روز سه شنبه در جشنواره گرامیداشت روز روستا و عشایر بیان کرد:از ابتدای سال ۱۴۰۱ طرح کاهش شکاف دیجیتال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بررسی و ۴۸۰ روستای دارای مشکل مخابراتی و اینترنتی شناسایی شد.

وی افزود:یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ظرف ۲ سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی روستاهای استان هزینه شده است.

صارمی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جهت ایجاد سایت‌های (بی تی اس) جدید و ارتقای فناوری سایت‌های موجود به نسل سوم و چهارم اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان در راستای سایت‌های ارتباط روستایی هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:۲۳۰ روستای باقی‌مانده نیز در حال بررسی،نصب دکل، اجرای فونداسیون و سایر مراحل هستند که تلاش می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

صارمی اجرای طرح فیبر نوری را از دیگر اقدامات پیگیری شده عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی استان بسیاری از سایت‌های روستایی فاقد دید رادیویی و یا دارای مشکل پهنای باند هستند که برای رفع این مشکل مجوز اجرای یک هزار کیلومتر فیبر نوری اخذ شده است.

به گفته وی برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده که تاکنون حدود ۵۰ درصد طرح با نیمی از این رقم اجرایی شده است.

انتهای پیام/