رفع ممنوعیت کاشت برنج در لرستان

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در گزارش کاری خود از رفع ممنوعیت کاشت برنج که تابحال در انحصار معدود استانهایی بویژه استانهای شمالی کشور بود خبر داد و خط پایانی براین مشکل کشاند.”این یعنی غلبه گفتمان پارلمانی بر دیگر نمایندگان” انحصار طلب شالیکاری استانهای دیگر…؟

همای سعادت -یادداشت -طوریکه عیان‌است حاج مرتضی محمودوند بیشتر از اینکه وقت خود را برای کارهای معمولی در ادارات تلف کند و خود را در رسانه ها نمایش دهد شاید با تکیه بر عملگرایی، عملکرد مناسبتری نسبت به دیگر نمایندگان عزیز در استان داشته است.

رایزنی با وزیر نفت در راستای تهیه خوراک کارخانه پتروشیمی و خوراک‌ پالایشگاه در بالاترین حجم و سطح، حاصل تلاش وی در خانه ملت بوده است.اما فراموش نکنیم که هر ساله کشاورزان برنجکار ما لرستانیها دغدغه ممنوعیت کاشت برنج را داشته اند وبعضا با محدودیت و تهدیدهایی همچون جریمه مواجه بودند.

از همه مهمتر اینکه؛ مردم مظلوم لرستان بویژه کشاورزان برنجکار چگنی و ویسیان که دارای آب فراوان جاری همچون رودخانه خروشان کشکان، آب سراب ناوه کش،چشمه جوشان رفتخان و آب خرم رود هستند‌ در صورت عدم مهار واستفاده از آن به رود کرخه و دریای خلیج فارس می ریزد.متاسفانه تابحال نمایندگان استانهای شمالی بخاطر انحصار طلبی حاضر نبودند اجازه دهند مردم مستضعف و فاقد کارخانه و شرکت تولیدی اشتغالزایی این استان از نعمت الهی آب موجود خود استفاده کنند و در جهت ممنوعیت کاشت برنج در لرستان تلاش و حرکت میکردند…؟ این یعنی ضعف نمایندگان ادوار گذشته لرستان در دفاع از مردم در خانه ملت…؟

باید اذعان نمود ممنوعیت فوق، ما را به یاد قاچاق کشت خشخاش می اندازد، گویا کاشت برنج برای ما لرها معنای کاشت قاچاق دارد…!وقتی در استان نامی از کشت برنج برده میشد انگار مردم لرستان بویژه چگنی و ویسیان دنبال محصول و محموله قاچاق بودند…؟!!!این امر مهم نه تنها تهدیدی برای درآمد سالم و حلال کشاورزان لرستانی بود بلکه باعث دلسردی این قشر زحمت کش در تامین معیشت و اقتصاد خانوار خویش بوده و جوانان روستایی این دیار را به سمت مهاجرت به شهر ها سوق میداد.با این وصف میتوان به عمق مهم بودن قضیه پی برد.

رفع ممنوعیت برنجکاری در لرستان به نوعی میشود گفت؛ برداشت موثر و مهار مقطعی موقتی آبهای سطحی این استان در جهت استفاده سالم‌ و بهینه سازی آن در راستای اشتغال و درآمد زایی همگانی محقق شده است.

اسماعیل نایب زاده طولابی

انتهای پیام/