روحانیون، مجاهدان همیشه در صحنه

به گزارش همای سعادت آنلاین، حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با فعالیت های حوزه علمیه لرستان در مقابله با ویروس کرونا افزود: حوزه علمیه لرستان از چهارم اسفند ماه سال گذشته رسماً شروع به فعالیت جهادی در راستای ویروس منحوس کروناکرد. وی افزود: ۲۶ نفر از روحانیون جهادی پس […]

به گزارش همای سعادت آنلاین، حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با فعالیت های حوزه علمیه لرستان در مقابله با ویروس کرونا افزود: حوزه علمیه لرستان از چهارم اسفند ماه سال گذشته رسماً شروع به فعالیت جهادی در راستای ویروس منحوس کروناکرد.

وی افزود: ۲۶ نفر از روحانیون جهادی پس از آموزش‌های لازم بهداشتی، جهت حضور در آرامستان های خرم آباد و الشتر اعلام آمادگی کردند که ۲ نفر در الشتر و ۲۶ نفر در خرم‌آباد در قالب ۱۳ گروه در روزهای مختلف در کنار کارمندان و غسال‌ها جهت تغسیل اموات حضور دارند.

سرپرست حوزه‌های علمیه لرستان گفت: روحانیون و طلاب در قالب گروه‌های مختلف جهادی به یاری پزشکان، پرستاران و مردم شریف استان شتافته و در کارهای خیر، تقویت روحیه و مشاوره، تهیه، توزیع و بسته بندی، گندزدایی از سطح شهرستان‌ها و…طی چند مرحله شرکت کردند.

وی بیان کرد: گند زدایی منطقه فلک الدین، زاغه و حومه، بیرانشهر و حومه، تولید ماده گندزدا، تولید ماسک و … از جمله این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تعداد کثیری از روحانیون ائمه جماعت مساجد استان درگیر فعالیت جهادی هستند و علاوه بر آن هر مدرسه علمیه یک گروه جهادی وجود دارد، تصریح کرد: بازدید از مرکز بهداشت شهرستان الشتر، مرکز غربالگری شهرستان و کارکنان و پزشکان و پرستاران آن مجموعه، دیدار با دکتر یوسف‌وند از مجاهدان عرصه سلامت در الشتر، دیدار از مرکز بهداشت بخش فیروزآباد، دیدار از بیمارستان ابن سینا نورآباد و بیمارستان عشایر انجام شد.

وی بیان کرد: از ۵ اسفند تاکنون در همکاری کامل با وزارت بهداشت و درمان، همه کلاس‌های درس حوزه علمیه تعطیل شده و اساتید استان در فضای مجازی (ایتا) درس‌ها را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/