معاون نهضت سوادآموزی لرستان:

روستاهای لرستان صاحب شناسنامه سواد می‌شوند

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت:در راستای گسترش عدالت آموزشی و ارائه سواد به اهالی روستاها، همه روستاهای لرستان صاحب شناسنامه سواد می‌شوند.

به گزارش همای سعادت،منصور بازگیر در گفتگو با سفیرافلاک،اظهار داشت: نهضت سوادآموزی برای گسترش سوادآموزی، همه اقشار جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد که این مهم با هدف ایجاد عدالت آموزشی و کاهش اختلاف درصد بی‌سوادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود که با بسیج منابع و ظرفیت‌های موجود استان، شاهد ارتقاء بیشتر فعالیت‌ها در حوزه سوادآموزی باشیم‌ که برنامه‌های متنوع و جدید سوادآموزی برای سال جدید رونمایی می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی لرستان تصریح کرد:یکی از طرح‌ها برای سال جاری، طرح سوادآسان یا همان شتاب‌بخشی به سوادآموزی است که در این طرح، همه ادارات و سازمان‌های دولتی ملزم شده‌اند که نسبت به پالایش سواد جامعه مخاطب خود اقدام و با هماهنگی معاونت سوادآموزی برای بی‌سوادان شناسایی شده، کلاس آموزشی برگزار نمایند.

بازگیر از اجرای طرح سواد‌ روستا خبر داد و گفت:این طرح وارد فاز اجرایی شده که با همکاری فرمانداران، بخشداران، اعضای شورای اسلامی روستا و گروه‌های جهادی، پالایش سواد در همه روستاهای بزرگ و کوچک استان انجام خواهد شد که با اجرای این طرح، تمام روستاهای لرستان صاحب شناسنامه سواد می‌شوند.

وی اجرای طرح سواد قرآنی را از دیگر طرح‌های مهم برای سال تحصیلی جدید برشمرد و افزود:در این طرح همه شهروندانی که دارای سواد قرآنی هستند اما مدرک تحصیلی ندارند، شناسایی شده و با برگزاری آزمون‌های لازم و لحاظ نمودن شرایط دستورالعمل، با اعطای مدرک تحصیلی، به جامعه باسوادان اضافه می‌شوند.

معاون نهضت آموزش و پرورش لرستان یادآور شد:اقدامات نهضت سوادآموزی در زندان سبب شده که هیچ زندانی بی‌سوادی وجود نداشته باشد و این برنامه‌ها با جدیت در حال اجرا است.

بازگیر بیان کرد:در سال تحصیلی جاری آموزش برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده بود که در حال حاضر ۱۳ هزار و ۶۴۳ نفر در کلاس‌های نهضت مشغول به تحصیل هستند.

انتهای خبر/