زنگ استکبار ستیزی در مدرسه فرهنگیان خرم آباد نواخته شد

به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز ، زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان دخترانه فرهنگیان خرم آباد نواخته شد.

به گزارش همای سعادت، سید عیسی سهرابی، سرپرست آموزش و پرورش استان، پس از نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی و روز دانش آموز،گفت: در تقویم ایران اسلامی برای روز ۱۳ آبان، مناسبت های مختلفی ثبت شده است که اهمیت فراوانی در تاریخ این کشور ستم کشیده دارند که یکی از آنها قطع حق کاپیتولاسیون یا حق کنسولی برای اتباع خارجی بود که به واسطه انعقاد قرارداد ترکمانچای، حقی برای اتباع شوروی در ایران قائل شد.

وی افزود: این حق استعماری از زمان ترکمانچای بر ایران تحمیل شد اما در سال ۱۳۰۶ به خاطر فشار افکار عمومی و شرایطی که به واسطه تحولات بعد از جنگ جهانی اول روی داد، موجب لغو این قرارداد شد و از سال ۱۳۴۲ زمان کابینه اسدالله علم به دستور محمد رضا شاه پهلوی این حق مجدداً به رسمیت شناخته شد.

سهرابی اضافه کرد: مخالفت امام خمینی (ره) و نطق تاریخی ایشان، موجب ترس و نگرانی رژیم شد و در سال ۱۳۴۳ باعث شد که ماموران رژیم شاهنشاهی به منزل امام (ره)حمله کنند و ایشان را ازقم به تهران آوردند و از تهران به ترکیه تبعید کردند.

سرپرست آموزش و پرورش اظهار داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه اقشار، نقش آفرینی کردند، از جمله قشر دانشجو و دانش‌آموز که در ۱۳ آبان ۱۳۵۶, دانش‌آموزان پس از تعطیلی مدارس به طرف دانشگاه تهران حرکت و با دانشجویان در راهپیمایی شرکت کردند و متأسفانه، ورود سربازان رژیم شاهنشاهی باعث شهید شدن تعداد زیادی از آنها شد، امام خمینی (ره) بعد از این روز، پیامی صادر کرد و فرمود: امید من به شما دانش آموزان است و دانش‌آموزان را امید انقلاب نامید.

وی بیان کرد: سومین مناسبت این روز، تسخیر سفارت امریکا یا همان لانه جاسوسی در تهران است، که دانشجویان دانشگاه های مختلف تهران به سفارت آمریکا ورود و آن را تسخیر کردند و امام راحل آن را انقلاب دوم نامید.

در ادامه سیداحمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد پس از نواختن زنگ ملی مبارزه با استکبار گفت: مهمترین هدف دانش‌آموزان باید این باشد که همانند نسل قبل که در تاریخ ایران موثر بودند و در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند در راه رسیدن به ارتقای علمی فرهنگی کشور تلاش کنند و از تفکر ات آسیب زای استعمارگران و دشمنان جلوگیری کنند.

محمود ثمینی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان هم گفت: آنچه امروز مهم است تهاجم فرهنگی مستکبران جهان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است.

وی افزود: دشمنان ایران و اسلام با همکاری برخی از افراد فریب خورده که ناخودآگاه یا آگاهانه با آنها همکاری می کنند، زمینه توطئه آفرینی در کشور را شروع کرده اند که نسل جوان کشور به عنوان آینده سازان ایران، باید کاملاً هوشیار باشند و از این مناسبت ها درس بگیرند تا بتوانند جلوی این توطئه ها بایستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: روز ۱۳ آبان در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده و به روز ملی استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب امید خود را نوجوان و جوان نامیدند، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان، آینده سازان کشور هستند چرا که دانش آموزان در جبهه های جنگ، افتخار آفرین بودند و امروز هم خصوصاً در مراحل علمی و فرهنگی وظیفه دارند که از فضاسازی و سمپاشی های دشمن آگاه باشند و حواسشان جمع باشد تا از راه انقلاب منحرف نشوند.

انتهای پیام/