ساماندهی و حمایت از نهادهای فرهنگی و دینی بر عهده تبلیغات است/ضرورت«جهاد تبیین»در شرایط امروز

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان‌با بیان اینکه ساماندهی و حمایت از نهادهای فرهنگی و دینی مختلف بر عهده این سازمان است بر ضرورت جهاد تبیین در شرایط امروز تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت،حجت الاسلام مهدی قدرتی، امروز در سه شنبه های خبری این هفته که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم «مهمانی بزرگ» در روز عید غدیر در خرم آباد،گفت:در قالب این مهمانی بزرگ،حدود ۱۵۰ موکب در محورهای مختلف فرهنگی، خدماتی،آموزشی، تفریحی،اطعام، جهاد تبیین و…. برپا خواهد شد.

وی بیان کرد:اعتبار این مراسم توسط مردم، مؤسسات،سمن ها،موکب دارها ،هیئات مذهبی تأمین خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان،همچنین از اصحاب رسانه نیز در قالب موکب خبرنگاران،برای حضور در این مهمانی دعوت کرد.

قدرتی،مردمی بودن را شاخصه مهم برنامه‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت:ساماندهی،پشتیبانی و حمایت از نهادهای فرهنگی و دینی مختلف بر عهده این سازمان است.

وی تاکید کرد:‌امروز دشمنان در فضای رسانه‌ای و فرهنگی با اعتبارات ویژه در تلاش هستند،لذا استان لرستان این آمادگی را دارد بودجه فرهنگی و دینی را در راستای اهداف مورد نظر هزینه کند.

وی بیان کرد:اقدامات فرهنگی در حوزه بانوان دو برابر شده و تلاش برای جهاد تبیین همواره در دستور کار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت:جهاد تبیین باید به نهضت عمومی و مردمی تبدیل شود تا دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه بیان شود.

قدرتی به برگزاری جشنواره چلّه‌ی انقلاب در ماه رمضان ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت:در این جشنواره،۲۲۱ مسجد و ۱۷۶ پایگاه مقاومت بسیج در قالب ۷۷ گروه و ۳۱۹ محله و با حضور ۱۶ هزار و ۴۰۶ نفر در ۲۹ رشته و در دو بخش آقایان و بانوان شرکت کردند.

وی اضافه کرد:در قالب این جشنواره، ۳۵ هزار و ۴۳۰ نفر به مرحله شهرستانی و از این تعداد،۳۸۸ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت، ۹۴ نفر برگزیده شدند.

مدیر کل تبلیغات لرستان با بیان اینکه سال گذشته در ماه مبارک رمضان شش هزار و ۶۳۸ برنامه قرآنی در استان اجرا شد،گفت: لرستان دارای ظرفیت های دینی بسیاری است که باید با بودجه ویژه دیده شود.

قدرتی همچنین از وجود ۲۴۰ خانه عالِم در استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر، نیاز به احداث خانه ی عالم جدید نداریم.

وی گفت:خانه عالم مکان‌هایی در هر روستا برای استقرار مروجان مذهبی (روحانیون) و مبلغان دینی می‌باشدکه علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای مبلغان، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هستند.

قدرتی با اشاره به حمایت این سازمان از کنش‌های مردمی،گفت:ما اعتقاد راسخ داریم با حمایت از این کنش‌ها می‌توانیم کارهای فرهنگی را در سطح استان انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود:حمایت ما از کنش‌های فرهنگی در قالب توانمندسازی و راهبری کردن است.

انتهای پیام/