ساماندهی چاپ آگهی های دولتی در جهت توسعه عدالت / تقدیر از نقد منصفانه مطبوعات از ادارات

مسئول مطبوعات و خبرگزاری های اداره ارشاد لرستان، از ساماندهی چاپ آگهی های دولتی در جهت توسعه عدالت،خبرداد.

احمد کاظمی ، در گفت و گو با اختصاصی با خبرنگار همای سعادت، به بیان برخی برنامه ها در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت : از سال آینده ، از دفاتر نشریات و روزنامه های سراسری استان ، بازدید خواهیم کرد و یکی از اولویتهای چاپ آگهی های دولتی در مطبوعات ، داشتن دفتر نشریه است.

وی با تاکید بر اینکه از سال آینده تمام نشریات و روزنامه های سراسری ، بعد از هر چاپ ، یک نسخه از آن را باید تحویل واحد مطبوعات بدهند، افزود : ممکن است برخی از نشریات، فقط یک روز در هفته وارد استان شوند که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

کاظمی از ثبت لیست نشریات و مبالغ آگهی های دریافت شده ی آنها در سامانه سراسری ، طی هفته ی آینده خبر داد و تصریح کرد : تقویت نشریات محلی از اولویتهای ما در سال آینده است و افرادی را که سه سال آنها پایان نیافته، از طریق نشریات سراسری تقویت خواهیم کرد.

وی از انعقاد تفاهم نامه بین اداره ثبت و اداره پست خبر داد و اظهار داشت: آگهی های ثبتی از طریق اداره پست به صورت مساوی بین نشریات تقسیم می شود.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری های اداره ارشاد با بیان اینکه از سال آینده ، با همکاری بازرسی ، آگهی های دستگاههایی که بدون هماهنگی اداره ارشاد چاپ می شوند پیگیری خواهند شد ،خاطرنشان کرد : برخی نشریات هم از اداره ارشاد و هم از ادارات مختلف آگهی میگیرند و ما برای گسترش عدالت بین نشریات ، آگهی های چاپ شده را در اداره ارشاد ثبت خواهیم کرد.

کاظمی افزود : برخی نشریات در طول یک چاپ ، دو یا سه آگهی بدون هماهنگی اداره کل ارشاد میگیرند که سال جدید قطعا با ادارات متخلف و نشریات برخورد قانونی خواهد شد

وی بر اهمیت نظم در انتشار ، ضریب کیفی و تعداد صفحات چاپ نشریات، برای اختصاص آگهی به آنها تاکید کرد و گفت : تعداد صفحات نشریات از ۴ تا ۱۲ صفحه و… متفاوت است که این موضوع را حتما مد نظر خواهیم داشت.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری های اداره ارشاد لرستان ،اضافه کرد : نظم در انتشار، ضریب کیفی و محتوا را نیز در اختصاص آگهی به نشریات ، مورد توجه خواهیم داشت.

کاظمی ، از مطبوعات خواست که در سال آینده، از اداراتی که در ارائه خدمت، نارسایی دارند، نقد منصفانه و به دور از توهین و اهانت داشته باشند.

وی افزود : در پایان هر ماه ، نشریاتی که بهترین نقد همراه با راهکار را داشته اند ، با حضور پیشکسوتان مطبوعات ، انتخاب و تقدیر میشوند تا فضا و فرهنگ نقد ، در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/