سدمعشوره در دولت سیزدهم آغاز می شود/ تامین اعتبار در آینده ای نزدیک

زیویار گفت: ساخت سد معشوره به عنوان مطالبه مهم مردم لرستان در دولت سیزدهم آغاز می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، فرهاد زیویار استاندار لرستان،اظهار داشت: بخشی از مصوبات مورد تأکید در سفر رئیس جمهور به لرستان، در حوزه آب و زیر ساخت های آن است که سد سازی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای لرستان برای استفاده از روان آبها در این مصوبات به خوبی دیده شده است.
 
وی افزود: در پی دستور رئیس جمهور به وزارت نیرو بر اجرای زیرساخت‌های حوزه آب در لرستان و اختصاص اعتبارات برای این مهم، پیگیری‌ها برای به نتیجه رساندن مصوبات سفر، از طریق وزارت نیرو در دستور کار استانداری قرار گرفت.

استاندار لرستان ادامه داد: ساخت سد معشوره به عنوان مطالبه مهم مردم لرستان، در راستای استفاده بهینه از آب‌های سطحی، در مصوبات سفر رئیس‌جمهور مورد تأکید قرار گرفت و ساخت این پروژه مهم و راهبردی برای ذخیره سازی از مهمترین اقداماتی است که در دولت سیزدهم در لرستان آغاز خواهد شد.

زیویار اظهار کرد: با احداث سد معشوره به دلیل موقعیت استراتژیک و مهم آن، چند شهرستان استان منتفع خواهند شد و در همین راستا مذاکرات مهم و اثر گذاری در وزارت نیرو برای تامین اعتبار آن انجام شده است.
 
وی بیان کرد: با توجه به دستور موکد آیت الله رئیسی به وزارت نیرو، پیگیری های مداوم و موافقت های کسب شده از وزارت نیرو امیدواریم که پس از طی مراحل قانونی و اداری، در آینده نزدیک شاهد تزریق اعتبار مورد نیاز و آغاز به کار ساخت این پروژه مهم و راهبردی باشیم.

لازم به توضیح است سالانه بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب آب در لرستان به صورت روان آب تولید می‌شود که به دلیل عدم زیرساخت های مناسب،حجم بالایی از این مقدار از استان خارج می شود.

انتهای پیام/