سرپرست جمعیت هلال احمر لرستان معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر لرستان برگزار شد‌.

به گزارش همای سعادت آنلاین، صبح امروز یکشنبه ۲۵ اردبپیبهشت ماه ۱۴۰۱ ،مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با حضور یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، مرادی فر خزانه دار کل جمعیت هلال احمر، دالوند معاون عمرانی استانداری، حجت الاسلام والمسلمین منصوری مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان، برخی مدیران دستگاه های اجرایی و پرسنل جمعیت هلال احمر برگزار و” محمد قدمی” با حکم رئیس جمعیت هلال احمر کشور جایگزین “صارم رضایی” به‌عنوان سرپرست این جمعیت در لرستان منصوب شد.

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم اظهار داشت:رسالت جمعیت هلال احمر مبتنی بر اصول و اهداف آن یعنی دوستی، خدمت به مردم، کاهش آلام بشری و جهان شمولی است.

وی ادامه داد: در ایران پنج میلیون نفر مهاجر قانونی و یا غیرقانونی افغان زندگی می کنند که با تدبیر مقام معظم رهبری و مدیریت مسئولان در حال تحصیل، آموزش، سرمایه گذاری و تلاش برای تولید هستند اما مهاجران دیگر کشورها در سیم خاردار گیر می کنند یا در دریا غرق می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ سال از عمر جمعیت هلال احمر می‌گذرد بیان کرد: تمام مدیران و افرادی که مشغول فعالیت در جمعیت هلال احمر هستند به ویژه امدادگران و نجاتگران تلاش خود را در راستای تحقق اهداف سازمانی و ارائه بهترین خدمات به مردم انجام می دهند.

سلیمانی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در ترویج فرهنگ ایثار سرآمد است، گفت: لرستان یک استان حادثه خیز و نیازمند توجه ویژه است بنابراین همه باید با همدلی در راستای افزایش اهمیت اجتماعی جمعیت هلال احمر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: جایگاه و نقش هلال احمر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد بی نظیر بوده است و اکنون در حال تعالی می‌باشد که باید ظرفیت اجتماعی آن را افزایش داد.

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در این مراسم با اشاره به تلاش جمعیت هلال احمر استان در بحران‌های مختلف از جمله سیل فروردین ۹۸، بیماری کرونا و دیگر بحران‌ها اظهار کرد: در جمعیت هلال احمر موضوع آموزش بحث کلیدی و اساسی است که دنبال شده و می‌طلبد که همچنان دنبال شود.

وی افزود: نکته دیگر تربیت نیروهای متخصص است که تاکنون به خوبی انجام شده و نیاز است با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان بر استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد و گفت: ورود خیرین به حوزه هلال احمر نکته مهم و حایز اهمیت است که باید مد نظر قرار داده شود.

دالوند با بیان اینکه طبق گزارش مرکز آمار بعد از سفر رییس جمهور به واسطه مصوبات و اعتبارات موضوع اشتغال تکانی خورده اما جای کار داریم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان دو زمین در زاغه و ازنا دارد که انتظار داریم از این ظرفیت استفاده کنند تا علاوه بر جبران برخی عقب ماندگی‌ها بخشی از مشکلات اشتغال نیز حل شود.

وی در پایان صحبت‌های خود بر تکمیل سایت هوایی جمعیت هلال احمر تاکید و گفت: با تکمیل این سایت علاوه بر لرستان، استان‌های عرب کشور نیز از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین منصوری مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان با بیان اینکه انتصاب مدیرانی از بدنه دستگاه ها  اقدام بسیار ارزشمند است، افزود: وقتی افرادی که دارای تجربه و هنر کاری در مجموعه خود هستند به عنوان مدیر انتخاب شوند هم باعث ایجاد شور واشتیاق در بین کارمندان می شود و هم چون و هم  بسیار ارزشمند می باشد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان دارای نیروهای بسیار خوبی است که تا می تواند هر کدام به تنهایی استانی را مدیریت کنند،  انتظار داریم از این ظرفیت در سطح کشور استفاده شود.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان  تصریح کرد: از زحمات رضایی تقدیر و تشکر داریم در مدت یک سالی که من در جمعیت هلال احمر هستم و از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی ایشان در جمعیت هلال احمر بودیم و همه هم و غم ایشان این بود که بتواند قدمی در راستای ارتقاء  جمعیت هلال احمر بردارد.

صارم رضایی مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر لرستان در این مراسم بیان کرد: خداروشکر در مدتی که در خدمت جمعیت هلال احمر استان لرستان بودیم سعی شد جو دوستانه ای حاکم شود و تعامل بسیار خوبی با همه اعضا داشتیم.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت خود فراز و نشیب ها زیاد و بحران ها و حوادث زیادی در جمعیت هلال احمر پشت سر گذاشتیم.

رضایی به مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر لرستان اشاره کرد و افزود: عملیات حادثه اشترانکوه، حادثه هواپیما در دنا، افتتاح داروخانه بعد از ۲۵ سال، افتتاح سایت هوایی، تخصیص اعتبارات لازم، افتتاح و احداث ۱۹۷ خانه هلال احمر، ایجاد ۹زمین بازی برای کودکان در ۷ شهرستان استان، راه‌اندازی مرکز توانبخشی و پروتز، افتتاح درمانگاه بروجرد، افتتاح مرکز فیزوترابی شهرستان بروجرد و خرم آباد، استقرار خودروهای ست نجات، کسب رتبه های برتر در سطح کشور از جمله اقداماتی مهی بود که در زمان مدیریت بنده اتفاق افتاد.

در پایان محمد قدمی سرپرست جمعیت هلال احمر لرستان اظهار داشت: از همه مدیران عاملی که در جمعیت هلال احمر لرستان زحمت کشیدند به خصوص جناب آقای رضایی تشکر می‌کنم، همچنین از حسن اعتماد رئیس جمعیت هلال احمر کشور جناب آقای دکتر کولیوند و جناب آقای سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، آقای دکتر زیویار استاندار لرستان داشتند تشکر ویژه می کنم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر یکی از دستگاهی است که می‌تواند لبیک کامل به سخنان رهبری در اجرایی نمودن شعار سال داشته باشد چون می توانیم تولید داشته باشیم هم دانش بدست بیاوریم هم اشتغال زایی کنیم.

قدمی اضافه کرد: با توجه به عوض شدن دولت، و این که دولت آیت الله رئیسی که هر خانه یک ستاد بود تلاش میکنیم که خدمات هلال احمر را از خانه های مردم شروع کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر لرستان گفت: با توجه به دستور رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر بر اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری در برنامه گام دوم انقلاب و توجه ویژه به اوضاع امداد ونجات در لرستان  در این راستا تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

انتهای پیام/