دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان:

شرکت شیشه لرستان در آستانه تعطیلی قرار دارد

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت:شرکت شیشه الیگودرز در شرایط مناسبی نیست و در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گزارش همای سعادت،حسن موسیوند با اشاره به اینکه شرکت شیشه لرستان در آستانه تعطیلی قرار دارد اظهار داشت: مسئولین کشوری و استانی ویترین صنعت شهر الیگودرز رو دریابید تا از تعطیلی و بیکاری کارگران این شرکت جلوگیری شود.

وی افزود:این کارخانه روزانه با ۲۷ تن تولید و اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر بطور مستقیم به حیات خود ادامه می داد اما متاسفانه به علت‌ عدم نقدینگی، عوارض سرسام‌آور مالیاتی، افزایش قیمت مواد اولیه و قیمت تمام شده محصول و همچنین حامل های انرژی در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

موسیوند بیان کرد:اخیرا به دلایل ذکر شده حدود ۶۰ نفر از کارگران اخراج و بیکار شده اند که طی شکایت به اداره کار پرونده آن‌ها مراحل پایانی جهت دریافت بیمه بیکاری را طی می کند و این تعداد کارگر هم به خیل بیکاران این شهرستان پیوستند.

دبیراجرایی خانه کارگر لرستان افزود:تلاش مسئولین استان جهت جلوگیری از تعطیلی این واحد تولیدی منجر به تصویب مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل و کمیسیون کارگری توسط بانک ملت شده است. اما گویا بانک ملت اعتبار لازم را جهت پرداخت ندارد و مدیران این شرکت دچار سردر گمی شده اند.

موسیوند تصریح کرد:اگر مسئولین جهت رفع مشکل بانکی اقدامی نکنند یقینا این واحد تولیدی تعطیل و ۱۳۸ نفر پرسنل آن به خیل بیکاران استان خواهند پیوست.

وی ادامه داد:مسئولین با توجه به آمار بیکاری در استان بویژه شهرستان الیگودرز انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به این ویترین صنعت شهر الیگودرز داشته باشند و کارگران از مشکلات‌ عدم امنیت شغلی و روحی و روانی نجات دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان اظهار داشت:از مسئولین استانی و کشوری بویژه پزشکیان درخواست داریم جوانان لرستان را دریابند و شعارهای انتخاباتی خود همچون عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/