شرکت فارسیت همچنان غیر فعال است /ادامه تلاشها برای احیای دوباره آن

فرماندار دورود،گفت:شرکت فارسیت زیر مجموعه فارس خوزستان که در اواخر سال ۹۰ به دلیل ممنوعیت مواد اولیه آزبست مورد نیاز تولید ،وارد بحران شد و این موضوع تاکنون هم ادامه دارد.

به گزارش همای سعادت، خدانظر دریکوند فرماندار دورود، در نشست خبری مجازی با خبرنگاران،اظهار داشت: شرکت فارسیت در زمینه تولید ورق موجدارسیمانی الیاف دار (ایرانیت) و لوله سیمانی نور که مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب است فعالیت داشته است.

وی افزود: این شرکت، زیرمجموعه فارس خوزستان است که در اواخر سال ۹۰، به دلیل ممنوعیت مواد اولیه آبزست مورد نیاز تولید، وارد بحران شد و تاکنون هم ادامه دارد.

دریکوند اظهار داشت: دراواخر سال ۸۸ این شرکت در بورس سودده بوده است و مسئولین سازمان محیط زیست در خصوص احتمال عدم تامین مواد اولیه به شرکت هشدار داده بودند ولی متاسفانه مسئولین آن به این هشدار بی توجه بودند و برای جایگزینی مواد اولیه برای محصولات تولیدی با شرکت بهراد سرمایه گذار کردند و این شرکت هم نتوانست هزینه های شرکت فارسیت را پرداخت کند.

فرماندار دورود به ظلم وارد شده به شرکت فارسیت اشاره و ابراز تاسف کرد: شرکت فارس خوزستان پس از مشکلات بوجود آمده برای شرکت فارسیت، بدنبال چاره ای برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت این شرکت بود که در اواخر سال ۹۸، سهام فارسیت را به فروش رساند و در حال حا ضر این شرکت هیچ سهامی ندارد.

وی بیان کرد: از زمان مدیریت بنده با پیگیری آقای گودرزی نماینده ‌شهرستان، تلاش کرده ایم که با هیات مدیره شرکت رایزنی کنیم، خوشبختانه در یک ماه گذشته، هیات مدیره جدید انتخاب شد و این شرکت صاحب ۲۸درصد سهام آن شدند، همچنین طی جلسه ای با شورای تامین ،مشکلات شرکت با اعضای جدید بررسی شد.

دریکوند ادامه داد: هیات مدیره جدید انتظارات خود را بیان کردند که مصوب شد این شرکت، طرح عملیاتی و اجرایی را آماده کند و با حمایت ما بتوانند شرکت را فعال کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شد با توجه به زیر ساخت شهرستان دورود، این شرکت در خصوص سازه های بتنی ،فعالیت خود را با توجه به نیاز استان برای تیرهای برق، نیوجرسی، دیوارهای پیش ساخته و….آغاز کند که امیدواریم بزودی شاهد رونق آن واشتغال زایی آن باشیم.

انتهای پیام/