شفافیت و عدالت ویژگی بارز پایانه‌های فروشگاهی است

ملکشاهی گفت: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، شفافیت و عدالت بیش از پیش در سیستم مالیاتی تحقق می‌یابد.

به گزارش همای سعادت، هادی ملکشاهی،مدیرکل امور مالیاتی لرستان در جلسه کارگروه پایانه‌های فروشگاهی، که با حضور روسای مرکز وکلای قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری و سردفتران و دفتریاران استان برگزار شد، قانون پایانه‌های فروشگاهی را مصداق بارز عدالت و شفافیت مالیاتی عنوان کرد و اظهار کرد: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، علاوه بر تعیین نرخ مالیات براساس فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزارهای رسیدن به عدالت و شفافیت مالیاتی است.

وی افزود: نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان ابزاری جهت شفاف‌سازی و تحقق عدالت مالیاتی مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است وی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی که در سال ۹۸ و ۹۹ در میان برخی از اصناف کلید خورد . پیش‌بینی کرد که در سال ۱۴۰۰شاهد تحولی عظیم در زمینه نظام مالیاتی کشور باشیم.

ملکشاهی با اعلام آمادگی امور مالیاتی برای آموزش اصناف، تصریح نمود: فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، اطلاع رسانی مؤثرترین راه در جهت اثربخشی این قانون است و اذعان داشت: فرهنگ‌‏سازی مؤثر و نهادینه‌سازی نصب و به کارگیری پایانه‌های فروشگاهی توسط مؤدیان، زمینه‌ساز توسعه و تحول نظام مالیاتی خواهد بود.

وی با اشاره به ثبت نام هر چه زودتر مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی بر لزوم ثبت‌نام کلیه صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی تأکید کرد.

انتهای پیام /