شکارچی سابقه‌دار مناطق حفاظت شده لرستان دستگیر شد

مسئول منطقه حفاظت شده “اشترانکوه” لرستان گفت: یک شکارچی حرفه‌ای و سابقه‌دار حیات وحش مناطق حفاظت شده شهرستان دورود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،”حسن سالاروند” روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها،اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی و گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار گونه های جانوری توسط این متخلف، پس از اخذ دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، بازرسی از منزل وی صورت گرفت.

وی افزود: در این بازرسی سه عدد تاکسیدرمی قوچ و میش، ۲ قطعه کبک تاکسیدرمی شده، مقداری گوشت شکار، لاشه ۲ قطعه کبک و مقادیری فشنگ از منزل این متخلف کشف و ضبط گردید که باتوجه به سابقه شکار غیرمجاز این فرد و محرز بودن تخلفات وی، با دستور مقام قضایی بازداشت شد.

سالاروند،تصریح کرد: پرونده این شکارچی با سابقه پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی بیشتر به دادگستری ارجاع شد و موارد کشف شده از منزل وی تا صدور حکم قطعی به صورت امانی نزد اداره کل حفاظت محیط زیست باقی می ماند.

مسئول منطقه حفاظت شده “اشترانکوه” با اشاره به جرایم سخت زیست محیطی و قضایی برای شکار حیوانات وحشی اظهار داشت: محیط‌بانان این منطقه هیچگونه مماشاتی با متخلفین زیست محیطی ندارند و با دشمنان تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی به شدت برخورد خواهند کرد.

سالاروند از تمام دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در سریعترین زمان نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

انتهای پیام/