صدور بیش از ۴۶ هزار فقره بیمه نامه برای بهره برداران بخش کشاورزی استان

جهانی میر گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از کشاورزان هم استانی در زیربخش های مختلف به ویژه بخش زراعی اقدام به خرید بیمه نامه کشاورزی کرده اند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، علی جهانی میر مدیر شعب بانک کشاورزی استان ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزی این بانک در راستای انجام رسالت خویش پا به پای سایر بخش های پرتلاش بانک در جهت رونق تولید و امنیت غذایی مردم و کاهش ریسک و حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی با تیمی متشکل از کارشناسان مجرب و کارآزموده در کنار همکاران سازمان جهاد کشاورزی مشغول ارائه خدمت می باشند.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از کشاورزان هم استانی در زیر بخش های مختلف به ویژه بخش زراعی اقدام به خرید بیمه نامه کرده اند و متاسفانه به دلیل بروز عوامل قهری به ویژه سرما و یخبندان بهاره و خشکسالی بی سابقه خسارت های شدیدی به تمام محصولات تحت پوشش به خصوص مزارع دیم وارد شده است بطوری که شدت خسارت وارده در تمام نقاط استان به ویژه شهرستانهای جنوبی خیلی بیشتر است.

جهانی میر تصریح کرد: در شهرستان های کوهدشت، چغابل و پلدختر شدت خسارت در مزارع دیم به حدی بالاست که عملکرد زارع به ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم در هر هکتار رسیده است و این شدت خسارت در تاریخ استان بی سابقه می باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اظهار داشت: به منظور بررسی خسارت های وارده گروه خدمات بیمه ای استان از ابتدای سال زراعی و تا پرداخت آخرین غرامت در کنار کشاورزان استانی خواهند بود.

وی اضافه کرد: تیم های کارشناسی گروه خدمات بیمه ای صندوق بیمه بانک کشاورزی تا کنون عملیات میدانی و اسنادی کلی گیری از مزارع شهرستان های جنوبی استان را انجام داده و ان شاالله تا پایان هفته عملیات کیل گیری شهر های پلدختر و کوهدشت و چغابل و چگنی و خرم آباد و زاغه نیز به اتمام خواهد رسید.

جهانی میر با توجه به شدت خسارت وارده به مزارع دیم اضافه کرد: پیش بینی می شود که ۱۰۰درصد مزارع دیم مشمول پرداخت غرامت خواهند شد،همچنین پیش بینی می شود با توجه به حداکثر تعهد جبران خسارت صندوق و نوع بیمه نامه و با توجه به شدت خسارت وارده چند برابر سال گذشته غرامت پرداخت خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: از زارعین محترم تقاضا داریم نگران بازدید ها و جبران خسارت ها نبوده و در این خصوص نیازی به ارائه کتبی و یا اعلام تلفنی درخواست خسارت نمی باشد.

انتهای پیام/