ضرورت تدوین طرح جامع ترافیکی برای شهرهای لرستان

معاون عمرانی استاندار لرستان بر ضرورت تدوین طرح جامع ترافیکی برای شهرهای استان تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر احمدرضا دالوند عصر چهارشنبه در اولین جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت نسبت به یک سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: باید اقدامات ما در سطح شهرهای استان کارشناسی و دقیق‌تر از گذشته باشد.

و افزود: در این جلسه فرمانداران مکلف شدند شورای ترافیک شهرها را به طور مستمر و مرتب برگزار کنند و گزارشات خود را به شورای ترافیک استان ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه شهرهای استان فاقد طرح جامع ترافیک هستند، گفت: در شهر خرم آباد از ۶ سال قبل طرحی شروع شده که متاسفانه هنوز به نتیجه لازم نرسیده است.

وی ادامه داد: در این جلسه به شهرداری خرم‌آباد تکلیف شد تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ طرح مذکور را تکمیل و در شورای ترافیک استان ارائه دهد تا تصمیمات لازم در این خصوص اخذ شود.

دالوند بیان کرد: در تمامی شهرهای استان که بیشترین تصادفات را دارند طرح جامعی باید تهیه شود تا بتوان به صورت علمی و کارشناسی شده با اقدامات مناسب مشکلات ترافیکی شهرها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی وسایل نقلیه عمومی تأثیر بسزایی بر ترافیک در شهرها دارد، عنوان کرد: مطالعات ترافیکی نیازمند بازنگری و تحلیل علمی دارد تا مشکلات موجود و نقاط حادثه‌خیز شهرها شناسایی و بتوان رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد: دستگاه‌ها مکلفند مصوبات جلسه را به طور جدی پیگیری و اجرایی کنند تا شاهد کاهش تصادفات و حوادث ناگوار در سطح استان باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه شهری که پس از گذشت سال‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، اظهار کرد: با تشکیل جلسات تخصصی و تلاش شبانه‌روزی پیگیر حل مشکلات این طرح‌ها هستیم که امیدواریم با جدیت دستگاه‌ها، شهرداری و سرمایه‌گذاران عملیات اجرایی آنها ادامه و به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/