با حضور وزیر کار؛

طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان به بهره‌برداری رسید

طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان با سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری،با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همای سعادت،امروز ۲۳ بهمن ماه، پروژه دامپروری هلدینگ کشت و دام شستا (گلدشت نمونه) دلفان با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این طرح روزانه ۱۰۰ تن شیر خام تولید می‌کند و ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

ایجاد اشتغال پایدار همگام با ارتقای سطح دانش صنعتی کشور، ایجاد بهره‌وری و سودآوری سبد دارایی‌های شستا، تامین شیر و گوشت مورد نیاز واحدهای پروتئینی، استفاده بهینه از اراضی منطقه از طریق مدیریت علمی و کشت علوفه از اهداف کلان این طرح می‌باشد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار کرد: این طرح در منطقه کم برخوردار راه‌اندازی شده است و اکنون این دامداری ۲ هزار راس دام دارد.

وی با بیان اینکه واحدهای لبنی استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند ادامه داد: این بهره برداری ها همزمان با سفر وزیرکار، موجب امیدواری مردم می شود همچنین ارتقای وضعیت فعلی را به دنبال دارد.

زیویار با بیان اینکه ارتقا و توسعه فازهای بعدی گاوداری دلفان در دستور کار قرار دارد گفت: ۴۰۰میلیارد ریال تسهیلات به بانک پاسارگاد،۲۰۰ میلیارد ریال از محل رونق تولید و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای توسعه این واحد پیشنهاد شده است که امیدواریم زمینه لازم فراهم شود.

وی اضافه کرد: سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو وجه را به همراه دارد یک وجه آن بازدید و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری، افتتاح و جهاد تبیین برای کارهای بوده که انجام شده و وجه دوم آن ارتقا و توسعه بخش‌های است که در ذیل این وزارتخانه وجود دارد

بنا به این گزارش، همزمان با این افتتاح دو پروژه مشابه نیز در استان‌های آذربایجان غربی و همدان به صورت وبیناری افتتاح شدند.

انتهای پیام/