مدیر ستاد کانون مساجد لرستان:

طرح «لشکر فرشته ‌ها» در مساجد لرستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت:طرح «لشکر فرشته ‌ها» با هدف شناسایی و تجلیل از خانواده‌های قرآنی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیرافلاک، محمد چگنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:طرح «لشکر فرشته‌ها» به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح لشکر فرشته‌ها ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در لرستان اجرا می‌شود افزود: بر این اساس این طرح، هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است و با توجه به اینکه این ایام مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) است، دیدار و تجلیل از خانواده‌های قرآنی با محوریت تجلیل از مادر خانواده انجام می‌گیرد.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان عنوان کرد: بر اساس این طرح خانواده‌های دارای سه یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جزء قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزء رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جزء یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

چگنی‌نژاد با بیان اینکه خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی نیز تجلیل می‌شوند گفت: همچنین خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند تجلیل می‌شوند.

انتهای خبر/