عکس/ بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی از باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به همراه سرپرست باغ گیاه شناسی زاگرس و کارشناسان ستادی این سازمان از باغ گیاه شناسی زاگرس بازدید کردند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سید عماد شاهرخی‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به همراه محمد مهرنیا‌ سرپرست باغ گیاه شناسی زاگرس و کارشناسان ستادی سازمان جهاد کشاورزی از باغ گیاه شناسی زاگرس بازدید کردند.

سید عماد شاهرخی در این بازدید اظهار کرد: هدف از ایجاد وتوسعه این باغ شناسی زاگرس شناسایی تنوع گیاهی حوزه زاگرس،حفط ذخایر ژنتیک وگونه‌های ارزشمند گیاهی، غذایی، دارویی، زینتی وجنگلی زاگرس است.

وی با بیان اینکه در باغ گیاه شناسی زاگرس بیش از ۶۱ گونه جنگلی و ۴۰ گونه گیاه دارویی و گونه های آبزی مستقر است، افزود: همچنین آبشار و دریاچه ای دراین مجموعه ایجاد شده که هدف از آن حفظ و نگهداری گیاهان آبی است که گونه زیبای از گل پامچال و گیاهان زینتی نیلوفر به باغ شناسی و دراین آبشار منتقل ومستقر شده است‌

شاهرخی ادامه داد؛ همچنین درباغ شناسی ۵ گونه بلوط درعرصه زاگرس منتقل ومستقر شده و نیزگونه‌های درختی بومی و میوه داردر بازشناسی مستقر شده است که از عملکرد بالایی برخوردارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در پایان گفت:این مجموعه یک ظرفیت بی بدیلی است که دارای بانک ژن در حوزه باغی و زراعی می باشدکه باید آن را توسعه دهیم که بی تردید دراقتصاد پایدار موثر است.

انتهای پیام/