مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

«فلک‌الافلاک» در بین ۵ جاذبه پربازدید کشور

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:قلعه «فلک‌الافلاک» برای دومین روز متوالی در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفت.

به گزارش همای سعادت؛ عطا حسن پور در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: بر اساس آمار منتشر شده روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین جاری؛ این اثر تاریخی استان پس از تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و مجموعه سعدآباد در رتبه پنجمین جاذبه پربازدید کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از قلعه فلک الافلاک، آثاری همچون پاسارگاد، طاق بستان، باغ فین، چهل ستون، شوشتر و کاخ گلستان قرار گرفته اند.

حسن پور تصریح کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی و از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان ۱۱ فروردین جاری؛ ۹۶ هزار و ۸۰۱ نفر بازدید کننده از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده که در نوع خود بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به بازدید ۸ هزار و ۲۱۵ بازدید کننده در روز یازدهم فروردین از این اثر تاریخی اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار و ۱۸ نفر از این جاذبه تاریخی استان بازدید کرده و در سال های اخیر هم در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش،جاذبه های تاریخی لرستان پس از استان های فارس و تهران در رتبه سوم پربازدیدترین جاذبه های تاریخی کشور قرار دارد.

انتهای پبام/