فیصله پرونده قتل ۱۷ ساله خرمشهر در دادگستری لرستان

به همت پرسنل دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد، پروند قتل عمدی که در خرمشهر اتقاق افتاده بود پس از ۱۷ در بروجرد به صلح و سازش ختم گردید.

به گزارش همای سعادت ،این جلسه با حضور قاضی بوالحسنی رییس دادگستری شهرستان بروجرد، آقای قاسمی کیا مدیر اداره شورای حل اختلاف این شهرستان، آقای فرهنگ از کارکنان شورای حل اختلاف بروجرد که از بانیان این مراسم صلح و ساز بودند و همچنین آقای شیرخانی رابط روابط عمومی دادگستری شهرستان بروجرد و با حضور اعضای خانواده مقتول که اصالتا” خرمشهری و ساکن بروجرد بودند و اعضای خانواده قاتل از شهرستان خرمشهردر دفتر رییس کل دادگستری بروجرد برگزار گردید.

رییس دادگستری شهرستان بروجرد در این جلسه ضمن اشاره به تاکیدات قرآن کریم و احادیث معصومین علیهما السلام در خصوص اصلاح ذات البین بیان داشت: الحمد الله مجموعه دادگستری لرستان و کارکنان زحمتکش اداره شورای حل این استان از جمله پرتلاش ترین مجموعه های قضایی در سطح کشور هستند و از هیچ تلاش شبانه روزی دریغ ننموده اند.

قاضی بوالحسنی در خصوص این جلسه صلح و سازش ،گفت :در سال ۱۳۸۲ یک فقره قتل عمد بین دو خانواده از اعراب منطقه به وقوع پیوست و پس از آن خانواده مقتل به دلایل مختلف در شهرستان بروجرد ساکن شدند و در طی ۱۷ سال گذشته پرونده جهت جلب رضایت خانواده مقتول در جریان بود که خوشبختانه پس از ۲۰ جلسه که توسط کارکنان شورای حل اختلاف صورت پذیرفت منجر به رضایت از سوی خانواده مقتول گردید.

شایان ذکر است که پس از فیصله این پرونده قتل ؛ هر دو خانواده هردانی و نمکی با روی گشاده ، رضایت کامل خود را اعلام داشتند و قاتل پس از تحمل ۱۷ سال حبس با رأی دادگاه آزاد شد.
انتهای پیام/