فیلم مستند «آب،ما را خواهد بُرد» در دانشگاه لرستان به نمایش درآمد

فیلم مستند «آب، ما را خواهد بُرد»، برنده جایزه ویژه دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران،در دانشگاه لرستان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، شامگاه شنبه، سوم دی‌ماه، نخستین نمایش عمومی و محدود فیلم مستند «آب، ما را خواهد برد» که روایتی برپایه سبک سینما حقیقت از سیل سال ۹۸ استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان است و توانسته برنده سومین جایزه ویژه دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران شود در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان، کلید خورد.

علاوه بر حضور محمد احسانی، کارگردان این فیلم، مظفر افشار، پدر بلوط ایران، سید غلامرضا نعمت‌پور، معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، محمد درویش، فعال محیط‌زیست کشور و دکتر کاوه فرهادی، استاد دانشگاه و نویسنده نیز در این برنامه حضور داشتند و پس از نمایش فیلم، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع فیلم، بیان کردند.

از جمله نکات مطرح شده در این برنامه، توجه به مقوله‌هایی همچون آبخیزداری بود که مانع ایجاد خسارات ناشی از سیل می‌شود.

این موضوع نیز توسط برخی فعالان محیط‌زیست گفته شد که یکی از علل خسارات سنگین سیل سال ۹۸ در استان‌هایی همچون لرستان، آن بود که برخی ساختمان‌ها در حریم قانونی رودخانه‌ها ساخته شده بودند و به هنگام سیل، غرق در امواج خروشان آب شدند.

گفته شد، فیلم روایت‌گر چگونگی و چرایی سیل از دیدگاه مردمی است که از نزدیک شاهد طغیان رودخانه‌ها بودند و بخشی از اموال و دارایی‌های خویش را از دست دادند.در فیلم با برخی خانواده‌ها نیز که اعضایی از خویش را به علت هجوم سیل از دست دادند مصاحبه شده است.

مطرح شد در این برنامه که همواره بایستی پوشش گیاهی و جنگلی به‌ویژه در حریم رودخانه‌ها، تقویت و گسترش یابد؛ زیرا تخریب جنگل‌ها و نابودی پوشش گیاهی از عواملی است که خسارت سیل وسیلاب‌ها را چند برابر افزایش می‌دهد.

گفتنی است،برنامه شامگاهی نمایش عمومی و محدود فیلم مستند «آب ما را خواهد بُرد» برای دانشجویان دانشگاه لرستان را شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه با همکاری معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه لرستان، اجرا کرد.

انتهای پیام/