مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

قلعه «فلک‌الافلاک» اصلی‌ترین محرک‌ جذب گردشگر خارجی است

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت:قلعه‌ «فلک‌الافلاک» به عنوان اصلی‌ترین محرک‌ جذب گردشگر خارجی خواهد بود.

به گزارش همای سعادت، عطا حسن‌پور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشور در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دولت سیزدهم دو اقدام مهم در حوزه گردشگری لرستان انجام داده است، اظهارداشت: در سفر نخست هیات‌دولت به لرستان یک دستور تاریخی صادر کردند و آن هم آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک‌الافلاک که آرزوی دیرینه و مطالبه جدی مردم این دیار شهیدپرور بود.

وی افزود:پس از سال‌ها انتظار، در ۱۲ بهمن ماه امسال، پرونده ثبت جهانی این قلعه تاریخی به یونسکو ارسال شد و تیرماه سال آینده با همکاری سپاه پاسداران و تخلیه پادگان حضرت ابوالفضل (ع)، این پرونده در فهرست میراث جهانی به عنوان سی‌امین اثر کشور ثبت خواهد شد.

حسن‌پور بیان کرد:قلعه‌ فلک‌الافلاک به عنوان اصلی‌ترین محرک‌ جذب گردشگر خارجی قرارخواهد گرفت.

وی افزود:با تلاش و پیگیری‌های مستمرمدیریت استان، با هدف رونق گردشگری، ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در استان برای حوزه بخش خصوصی آماده شده است و تمام استعلامات اداری این ۴۳ بسته از تمام دستگاه‌های اجرایی اخذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد:برای اولین بار ۴۳ مجوز بی‌نام در این استان صادر شده؛ یعنی‌ سرمایه‌گذاری در بروکراسی اداری گیر نمی‌افتد و تمام راه‌های تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری مهیا شده و تقریبا ۱۱ میلیون متر مربع به سرانه گردشگری استان اضافه می‌شود و حجم این سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد تومان است و برای هفت‌هزار نفر در استان اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/