قیمت اقلام مورد نیاز بازار کنترل شود

استاندار لرستان از تشکیل ستاد تنظیم بازار با توجه به التهابات چند روز اخیر در بازار اقلام مصرفی بویژه مرغ خبر داد .

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی، جلسه ویدئو کنفرانس ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر خادمی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برگزار شد .

دکتر خادمی گفت: با توجه به التهاباتی که چند روز اخیر در بازار استان به ویژه در بحث قیمت مرغ به وجود آمده بود، ستاد تنظیم بازار با محوریت بررسی و کنترل قیمت ها تشکیل شد .

وی با تأکید بر ضرورت کنترل قیمت اقلام مورد نیاز بازار استان، افزود:قیمت مرغ مصرفی در بازار کشور طی روزهای گذشته دچار افزایش شده بود که لرستان در مقایسه با سایر استان ها، کمترین افزایش را در این کالا داشته است .

خادمی با بیان اینکه در زمینه کنترل قیمت ها چند سیاست به طور جدی در حال پیگیری است، تصریح کرد: در بحث کنترل قیمت ها، موضوع پیگیری از طریق تولید کنندگان کالا، عمده فروشان، انبارها و در نهایت خرده فروشان با نظارت همراه خواهد بود .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به دنبال طراحی یک برنامه منظم برای کنترل لحظه ای قیمت ها، موجودی کالا در انبارها و توزیع در بازار هستیم تا بتوانیم در صورت کمبود یا نوسان، نیاز بازار را تأمین کنیم .

دکتر خادمی با اشاره به اینکه باید با مقوله گران‌فروشی مقابله کرد، افزود: با توجه به وضعیت مردم نباید اجازه افزایش قیمت کالاها بیشتر از نرخ مصوب داده شود، هر چند برخی افزایش قیمت ها در سطح ملی اعمال می شود و به طور موردی نمی توان این موارد را در استان کنترل و نظارت قطعی کرد .

انتهای پیام/