لازمه نیازهای پژوهشی، پیوند بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ، گفت: لازمه‌ی نیازهای پژوهشی، تعامل دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دکتر سمانه حسن پور در جلسه کارگروه پژوهش ،فناوری و نوآوری که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار گردید، گفت: اعتقاد من به عنوان متولی مدیریت آموزش و پژوهش استان این است که باید پژوهش‌هایی را انجام دهیم که نتیجه آن به محصول و خدمات ختم شود و پژوهش‌های محصول محورتری انجام شود.

وی افزود : از فرصت کارگروه پژوهش به عنوان پیوند دادن حوزه فعالیت و علم اکتفا کنیم.

حسن پور عنوان کرد: ما با مراکز پژوهشی استان به یک نقطه نظر رسیدیم که باید با تغییر رویکرد در این زمینه عمل کنیم، و لازمه این تغییر رویکرد همکاری همه جانبه دانشگاهیان و دستگاههای اجرایی را می طلبد زیرا ما به این اجماع از لحاظ فرهنگی و همکاری نیاز داریم.

این مقام مسول بیان داشت: بجای اینکه سالهاست شعار ارتباط دانشگاه با صنعت را بدهیم برای محقق کردن این ارتباط با مسئله محور کردن نیاز های پژوهشی باید پیوند بین حوزه علم واجرا انجام شود واین ظرفیت در کارگروه پژوهش استان وجود دارد.

درادامه حسن پور با اشاره به طراحی سامانه پژوهشی جهت ثبت طرحهای پژوهشی انجام شده در کلیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی و همچنین دستگاههای اجرایی در یک سامانه متمرکزتاکید نمودند، و افزود: باید کمیته ای در این خصوص از طرف مدیریت پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دعوت از مسئولین دانشگاهی و دستگاههای اجرایی به منظور بررسی و جمع بندی نظرات کارشناسانه در این زمینه تشکیل شود که این امر بسیار ضروری است.

در پایان وی ازمدیران و کارشناسان پژوهشی سه دستگاه صنعت ،معدن و تجارت و حوزه هنری و استانداری لرستان که بین سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ در رابطه با انتخاب مجریان و ناظرین طرحهای پژوهشی ومرتبط بودن رشته تحصیلی آنان که بیشترین امتیازرا در ارزیابی انجام شده توسط مدیریت آموزش و پژوهش سازمان کسب نموده اند تقدیر بعمل آوردند.
انتهای پیام/