لرستان رتبه دوم مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در کشور دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ،گفت: ۸۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی در این استان تاکنون مقاوم‌سازی شده‌اند که در این ارتباط لرستان رتبه دوم را در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش همای سعادت ،”مسعود رضایی” شامگاه یکشنبه در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان ،گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی کشور ۴۵ درصد است اما با کار و همت جهادی، ۸۵ درصد واحدهای مسکن روستایی در لرستان بهسازی و بازسازی شده اند.

وی طرح منظومه روستایی بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز را یکی از هفت طرح پایلوت کشوری عنوان کرد و افزود: این مهم یک کار فرابخشی و مستلزم مساعدت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان است.

رضایی طرح منظومه روستایی را عامل توسعه پایدار و هدفمند روستاهای کشور دانست و ادامه داد: در صورت استقبال جهاد دانشگاهی، از ظرفیت‌های ارزشمند علمی و پژوهشی این مرکز در اجرای طرح منظومه روستایی بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز استفاده می شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اجرای الگوسازی‌های موفق در برنامه‌های کاری جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: بهره‌مندی از نیروهای جوان، نخبه و متخصص در حوزه‌‎های مختلف موجب موفقیت این نهاد مولود انقلاب بوده است.

سلاحورزیان یکی از مباحث مهم کاری جهاد دانشگاهی را ورود به حوزه اشتغال دانسته وبر اهمیت پیگیری مشکلات حوزه اشتغال با دیدگاه آینده‌پژوهانه و با محوریت اشتغال دانش‌آموختگان تاکیدکرد.

انتهای پیام/