مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان؛

لرستان پیشتاز در حذف مجوزهای کاغذی/ بیش از ۲ هزار شناسه یکتا صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۲۰۳ فعال اقتصادی در استان،شناسه یکتا دریافت کرده‌اند که در بین استان‌های کشور پیشتاز است.

به گزارش همای سعادت، علی محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اعلام مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکنون استان لرستان بهترین عملکرد را در حذف مجوز‌های کاغذی و الکترونیکی کردن مجوز‌ها در بین استان‌های کشور داشته است.

وی افزود:در بررسی آمار عملکرد استان‌ها در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، پس از لرستان در استان‌های گیلان، تهران، خراسان جنوبی و اردبیل بیشترین میزان تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

محمدی گفت:بر اساس این گزارش در استان لرستان،بروجرد با ۹۱۸، الیگودرز ۳۰۱ و دلفان با ۲۷۲ شناسه یکتا در صدر جدول و رومشکان با ۹، چگنی سه و معمولان بدون ثبت هیچ شناسه یکتایی رتبه‌های آخر جدول رتبه بندی را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است، بر اساس حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند.

امکان تبدیل غیرحضوری و رایگان مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس Mojavez.ir برا‌ی صاحبان کسب و کار از مهرماه ۱۴۰۲ مهیا و عملیات تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا آغاز شده است.

انتهای پیام/