لرستان چشم انتظار عدالت گستری رئیس جمهور هشتم

اقتصاددان لرستانی، با اشاره به اورژانسی بودن شاخص فقر در لرستان، گفت: این استان چشم انتظار عدالت گستری رئیس جمهور هشتم است.

به گزارش همای سعادت ،علی محمدی فر، اقتصاددان کارآفرین‌ لرستانی در گفت و گو با خبرنگار همای سعادت، با اشاره فقر گستره و نرخ بالای بیکاری در لرستان،اظهار داشت: بی عدالتی در توزیع بودجه در کشور، عدم ایجاد زیر ساخت های اقتصادی، اجرای سلیقه ای اصل ۴۴ قانون اساسی در این استان و واگذاری های غیرکارشناسی در ادوار گذشته، موجب تعطیلی صنایع استان و بیکاری کارگران شد.

وی افزود: عدم پی گیری نمایندگان لرستان در احیای این کارخانجات و عدم توفیق برای ایجاد صنایع پایدار موجب شد که امروز این استان مطابق با آمارهای رسمی کشور، به بیکار ترین استان کشور تبدیل شود.

این فعال اقتصادی ،بیان کرد: استانی که دارای ۸۰۰ هزار اراضی قابل کشت است و با تولید سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب آب، سومین استان پر آب کشور است ، چرا باید بیکار ترین و فلاکت زده ترین استان کشور باشد؟!

محمدی فر اضافه کرد: سوء مدیریت و عدم مطالبه گری مطبوعات، مردم و مجمع نمایندگان استان موجب شد که امروز ما در شرایط نامناسب اقتصادی مناسبی قرار بگیریم و استان ما از نظر شاخص فقر بیکاری و مهاجرت جوانان در وضعیت هشدار قرار گیرد.

این کارشناس ارشد اقتصادی اظهار داشت: مردم لرستان همواره حامی ولایت بوده و هستند ، اما حقوق حقه لرستان، احیای کارخانجات تعطیل، احداث صنایع جدید، احداث سد های راهبردی برای آبی کردن زمین های دیم و مکانیزه کردن کشاورزی و توسعه کشت و صنعت و دامپروری صنعتی در لرستان خواست و مطالبه همه‌ مردم لرستان از هر گروه و تفکر سیاسی است.

محمدی فر ،گفت : مردم ولایت مدار و حماسه ساز لرستان از حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی توقع و انتظار دارند همان گونه که وی در قوه قضائیه حضور داشت و به مباحث اقتصادی ورود پیدا کردند و حدود ۲ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کردند، نسبت به احیای کارخانجات تعطیل شده و نیمه تعطیل لرستان شخصا” ورود پیدا کند و لرستان و جوانان نجیب آن را از فلاکت زدگی نجات دهند.

وی ابراز نگرانی کرد: وضع موجود اقتصادی و معیشتی مردم لرستان نه در شان مردم و نه در شان نظام است.

این کارشناس نمونه صادرات غیرنفتی ،گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اقتصاد مسئله اول کشور است و من به عنوان یک کارشناس اقتصادی می گویم ، اقتصاد در لرستان حیاتی است چرا که این استان فلاکت زده ترین استان کشور است و از نظر شاخص فقر ، محرومیت ،بیکاری و معیشتی در شرایط اورژانسی قرار دارد.

وی افزود: لرستان نیازمند توجه خاص است تا کم توجهی های گذشته جبران شود و این استان، روی ریل توسعه قرار گیرد و جوانان بیکار و آواره لرستانی که در شهرهای بزرگ ماشین خواب و کارتن خواب هستند و با انواع آسیب ها و تهدیدات اجتماعی مواجه هستند، سامان یابند.

انتهای پیام~