معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

لزوم برخورد قانونی با فروشندگان قرص برنج در لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم برخورد قانونی با فروشندگان قرص برنج در این استان تأکید کرد.

به گزارش همای سعادت، مریم کوشکی ظهر امروز شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از خودکشی با قرص برنج؛ سموم و آفت‌کش‌ها، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از فروش و مصرف قرص فسفید آلومینیوم یا قرص برنج، نیروهای بهداشتی با همکاری ادارات مرتبط به گشت‌های بازرسی مشترک، از عطاری‌ها و مراکز فروش سموم و آفت‌کش‌ها در سطح استان می‌پردازند.

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی و همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف در راستای تحقق پیشگیری از خودکشی، تصریح کرد: در این زمینه نهادهای نظامی و انتظامی نیز باید پای‌کار بیایند تا بتوانیم جلوی فروش داروها، سموم و آفت‌کش‌های ممنوع و غیرمجاز مانند قرص برنج را بگیریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از ارائه خدمات رایگان سلامت روان به اقدام‌کنندگان به خودکشی خبر داد و گفت:در اکثر مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان، خدمات غربالگری، مشاوره، بیماریابی، ویزیت، تشخیص، درمان و مراقبت رایگان در حوزه سلامت روان به‌صورت کاملاً رایگان به عموم مردم ارائه می‌شود.

کوشکی به لزوم آگاه‌سازی افراد جامعه در این راستا تأکید کرد و بیان داشت: سه اقدام اساسی شامل آموزش و اطلاع‌رسانی، نظارت و گشت‌های مشترک و نحوه برخورد با متخلفان توسط نیروهای نظارتی و امنیتی با فروشندگان قرص برنج باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/