لزوم همکاری همه جانبه برای مهار بحران کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، بر لزوم همکاری همه جانبه برای مهار بحران کرونا تأکید کرد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان،دکتر ثمینی ،گفت: از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور اقدامات مهمی در زمینه مقابله با این بیماری صورت گرفته که از مهمترین آنها تشکیل ستاد های ملی و استانی مدیریت کرونا و برگزاری جلسات پی در پی برای رصد این ویروس بود .

وی افزود: جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت ویدئو کنفرانس و شنبه های هر هفته به ریاست دکتر روحانی و با حضور وزرای مربوطه و استانداران سراسر کشور برگزار و به فراخور وضعیت استان ها، تصمیمات مقتضی برای مهار بیماری اتخاذ می شود .

ثمینی تصریح کرد: تصمیمات اتخاذ شده ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در قالب مصوبات به استان ها ابلاغ و ستاد های استانی ملزم به اجرای آنها می باشند .

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه اعمال محدودیت ها، تعطیلی مراکز خرید، عدم برگزاری اجتماعات، استفاده از ماسک و مواد بهداشتی، سفرهای غیرضروری و امثال آنها همگی در راستای مهار این ویروس بوده است، افزود: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با در نظر گرفتن وضعیت شیوع بیماری، در استان ها متناسب با وضعیت شهرهای استان و بر اساس اطلاعات دریافتی از مبتلایان، بستری شده ها در بیماستانها و متوفیان و..، از استانها انجام و جهت اجرا ابلاغ می‌گردد و ستاد های استانی نیز به تبعیت از ستاد ملی اقدام می کنند .
بدیهی است برخی از تصمیمات نیز براساس اختیارات تفویضی به ستادهای استانی، با در نظر گرفتن وضعیت بیماری انجام می پذیرد.

ثمینی خاطرنشان کرد: از اقشارمختلف مردم می خواهیم در شرایط حساس کنونی حتی المقدور از مراجعه حضوری به ادارات و بانکها خودداری نموده و امورات خود را از طریق تلفنی و یا با استفاده از سامانه های تعریف شده پیگیری کنند .
وی توضیح داد :حضور ۵۰ درصدی کارکنان ادارات و عدم ارائه خدمات حضوری برخی ازموسسات پولی و مالی نیز در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و یا استانی مدیریت بیماری کرونا بوده است .

معاون استاندار لرستان گفت: رئیس‌جمهور محترم بارها در جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرده که نمی توان کشور را به واسطه کرونا کاملاً تعطیل کرد، بلکه باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی ورعایت فاصله گذاری اجتماعی در زندگی روزمره را در کنار هم داشته باشیم ،کرونا بخشی از زندگی مردم دنیا شده و باید خود را با این شرایط وفق دهیم .

ثمینی عنوان داشت: مسلماً اعمال محدودیت ها و اتخاذ تصمیمات بر اساس شرایط بیماری درجامعه است و هر تصمیمی که در این رابطه گرفته می شود، همراه با بررسی و کارشناسی صاحبان نظر و عقیده در ستاد ملی مدیریت کرونا است .
از این رو مسئولین استان ها به دور از هر گونه اقدام یک جانبه، صرفاً در مسیر تعیین شده و هماهنگ با ستاد ملی، اقدام به اعمال محدودیت ها و دستورالعمل ها خواهند کرد .

وی همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی را لازمه اثر بخشی مصوبات ستاد مدیریت کرونا دانست و بر نقش اصحاب رسانه در این رابطه تأکید کرده، خاطرنشان ساخت: ممکن است ضعف هایی نیز وجود داشته باشد که با راهنمایی دلسوزانه اصحاب رسانه و انعکاس مطلوب آن به مسئولین مربوطه، در صدد فرهنگ سازی و ترغیب مردم جهت رعایت مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا برای افزایش ضریب سلامتی و مصونیت مردم در جامعه برآیند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ،گفت: رسانه ها و جراید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خصوص در این برهه حساس که شیوع کرونا جان بسیاری از هموطنان را با مخاطره همراه نموده است، سهم بسزایی در مهار بیماری و کنترل وضعیت کنونی خواهد داشت.

وی افزود: بدیهی است رسانه فعال و همگام با مردم، در فرهنگ سازی و ایجاد امنیت روانی جامعه بسیار اثر گذار است و در نهایت به برون رفت از بحران کمک خواهد کرد که مطلوب همگان است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان همچنین از مردم فهیم استان لرستان خواست چنانچه کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج از منزل ضمن پرهیز از حضور در اجتماعات ، حتماً از ماسک استفاده نموده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند .

ثمینی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه کادر درمان استان در مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: بدیهی است هر تلاشی برای کنترل وضعیت فعلی استان ستودنی است و از همگان می خواهیم در کنار ستاد مدیریت بیماری کرونا برای مهار این بیماری خطرناک گام بردارند .

انتهای پیام/