لزوم همکاری همه نهاد ها برای ریشه کنی معضل مواد مخدر

زیویار با بیان اینکه کشور ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا است، بر لزوم همکاری همه دستگاهها، نهادها، روحانیون، هنرمندان، نخبگان و… برای ریشه کنی معضل مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، جمعی از وزرا، استانداران سراسر کشور، دبیران و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در حاشیه این نشست گفت: مواد مخدر معضلی خانمانسوز است که در پس شکل گیری، تامین و توزیع آن، شبکه سازمان یافته و گسترده ای از مافیا در سراسر دنیا فعالیت می کند.

وی افزود: ساز و کار مبارزه با مواد مخدر در داخل کشور، به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهای توزیع‌کننده این مواد نسبت به سایر نقاط جهان متفاوت است و می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دنیا است.

زیویار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با تقدیم ۳ هزار و ۸۵۰ شهید والامقام در بحث مبارزه با سوداگران مواد مخدر، بیشترین هزینه ها را به لحاظ مادی و معنوی در این راه صرف کرده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: تمام نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی، اجتماعی، موسسات خیریه و سایر دستگاه های مرتبط در بحث مبارزه با مواد مخدر، حضور پررنگ دارند و لازم است به منظور مقابله با این معضل و کم کردن تبعات و خسارات ناشی از آن در جامعه، همه نهادها همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

زیویار افزود: در کنار تمام اقدامات صورت گرفته، حضور موسسات و افراد نامی و اثرگذار مانند علما، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، معلمان و اساتید می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و استفاده از مواد مخدر در جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به تحت الشعاع قرار داشتن بسیاری از معضلات اجتماعی از مواد مخدر، خاطرنشان کرد: گزارشات واصله از دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، حکایت از توقف میزان مصرف مواد مخدر دارد که در نوع خود قابل تقدیر است و ضرورت دارد با انجام اقدامات پیشگیرانه، این روند سیر نزولی را در پیش گیرد تا از وقوع هر گونه خسارت ناشی از مواد مخدر جلوگیری شود.

انتهای پیام/