نقش موثر مجازات و احکام بازدارنده ، در کاهش تخلفات زیست محیطی

مدیر کل محیط زیست لرستان ، با اشاره به نقش احکام بازدارنده در کاهش جرایم زیست محیطی ،گفت : خوشبختانه صدور آراء بازدارنده و مجازاتهای سنگین برای متخلفان ، اثرات چشمگیری در کاهش تخلفات زیست محیطی داشته است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ، مهرداد فتحی بیرانوند در دیداری که به منظور بررسی مسائل زیست محیطی شهرستان سلسله در حوزه قضایی با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان داشت ، ضمن تشکر از حمایت همه جانبه دستگاه قضاء ، خواستار ادامه این گونه حمایتها از اداره کل حفاظت محیط زیست شد.

وی، افزود : محیط زیست متعلق به همه نسل هاست و تمام تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان حفظ این امانت به بهترین نحو، جهت استفاده نسل حاضر و نسل های آینده است.

در ادامه ، رئیس دادگستری سلسله نیز بر لزوم حمایت همه جانبه از محیط زیست جهت تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی تاکید کرد.

موسوی گفت: حفاظت از محیط زیست کشور اهمیت ویژه ای دارد و باید تمام توان خود را در راستای حفظ این میراث گرانبها به کار بگیریم.

دادستان سلسله هم حمایت از محیط زیست را به مثابه حمایت از جامعه دانست و عنوان کرد : داشتن محیط زیست سالم و پویا، لازمه زندگی سالم هم زیستمندان است.

آزاد پور با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست ضابطین خاص دادگستری محسوب می شوند افزود : بی شک فعالیتهای قانونی پرسنل حفاظت محیط زیست مورد حمایت قاطع و همه جانبه دستگاه قضاء و دادستانی خواهد بود.

وی با اشاره به گستردگی حوزه کاری ادارات محیط زیست تاکید کرد : تمام دستگاهها نسبت به حفاظت از محیط زیست اهتمام داشته باشند و وظایف زیست محیطی خود را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/