مجتمع کشت و صنعت فجر صفا ظرفیتی بی‌نظیر برای تولید، اشتغال و تحقق شعار سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از بخشها و واحد های مختلف مجتمع کشت و صنعت بازدید کرد.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، دکتر بازدار رئیس سازمان به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، معاون بهبود تولیدات دامی و معاون بهبود تولیدات گیاهی از مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان بازدید بعمل آوردند.

 

در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با تاکید بر تحقق شعار سال جهش تولید، نقش کشت صنعت فجر صفا لرستان در تحقق این مهم و عملیاتی نمودن برنامه های اقتصاد مقاومتی را بسیار پررنگ و مهم برشمردند.

 

بازدار اظهار داشت :مجموعه مدیریت کشت صنعت می تواند با استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه و بالفعل، در جهت پویایی اقتصاد استان و افزایش بهره وری در سال جهش تولید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، گامهای موثر و مهمی را بردارند.

 

وی با تاکید بر عملیاتی و اجرایی شدن برنامه ها و تعهدات سال ۹۹ افزود : با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مجموعه مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان این برنامه ها که مهمترین آن ها عبارتند از توسعه و اجراء کشت گیاهان دارویی به میزان ۵۰۰ هکتار طی یک برنامه سه ساله ( که می بایست در سال ۹۹ ، از این مقدار ۱۵۰ هکتار عملیاتی و اجرا گردد) است.

 

وی گفت: برنامه احداث و ایجاد باغات تمام صنعتی با نصب سایبان، برنامه توسعه کشت بافت در سطح ۵۰ هکتار با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان در مجتمع کشت و صنعت، عملیات توسعه گلخانه های جدید با توجه به تعهدات گذشته در سطح ۲۵ هکتار، برنامه هایی برای توسعه باغات با توجه به برنامه کشت بافت و آمادگی برای هرگونه خدمات برای تکثیر و تولید گونه هایی که مورد تایید و نظر کارشناسان و مراکز فنی و تحقیقاتی و حوزه تولیدات گیاهی می باشد از برنامه اای مهم‌این‌ مجموعه است.

 

بازدار بیان کرد: تولید ملکه و زنبورداری به عنوان تنها مرکز اصلاح نژاد تولید و تکثیر ملکه در استان و برنامه های اصلاح نژاد دام سبک و تولید نژادهای دو منظوره ترکیب جدید گوسفندی لری یا گونه های بومی با گونه های جدید اصلاح نژاد شده رومانوف عملیاتی و اجراء کردند.

 

در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تاکید کردند؛ کشت صنعت فجر صفای لرستان می تواند در سال ۹۹ که به نام جهش تولید نامگذاری شده است خدماتی مانند خدمات عرضه تولید و عرضه نهال های اصلاح شده منطبق با شرایط محیطی و سازگاری منطقه در جهت توسعه اقتصاد استان از جمله نمونه هایی مثل انجیر استهبان ظرفیت خوبی برای اشتغال استان است و برنامه زنجیره تولید گوشت قرمز با تاکید بر دام سبک و گوسفندی که برای تکمیل این زنجیره برنامه احداث کشتارگاه صنعتی دام و احداث کارخانه خوراک دام از اولویت های مهم کشت صنعت فجر صفا لرستان می باشد.

 

گفتنی است ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی و همراهان در این بازدید از واحدهای مختلف مجتمع کشت صنعت لرستان از جمله ؛

توسعه باغات در اراضی شیبدار، کشت گیاهان دارویی، واحدهای صنعتی گلخانه‌ای، واحدهای صنعتی دامپروری، فعالیت اصلاح نژاد دام، مراکز کشت بافت باغات، نهالستان گیاهان دارویی، مرکز مبارزه بیولوژیک گیاهان دارویی و باغات بازدید بعمل آوردند.

 

انتهای پیام/