احداث محور جدید کوهدشت_ مهران در دستور کار وزارت راه/ابر پروژه ریلی کشور در لرستان شتاب می گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی،با بیان اینکه احداث محور جدید کوهدشت به سمت مهران در دستور کار وزارت راه قرار دارد،گفت:ابر پروژه ی ریلی کشور در لرستان با تزریق اعتبارات جدید شتاب می گیرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، خیراله خادمی ‌عصر روز چهارشنبه سوم اسفندماه در دیدار با استاندار لرستان، اظهار کرد:در حال حاضر از مسیرهای روستایی برای تردد به سمت مهران مخصوصا به منظور سفر به عتبات عالیات در کشور عراق استفاده می شود.

وی ادامه داد: با ایجاد محور جدید تردد در این مسیر به ویژه برای زائرین کربلای معلا راحت تر می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور چهار خطه خرم آباد به کوهدشت در تابستان آینده به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: عمده ی این محور که حدود ۹۰ کیلومتر می باشد انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: ادامه ی این محور تا جاده اسلام آباد که حدود ۱۴ کیلومتر می باشد در سال آینده با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

خادمی در خصوص محور خرم آباد به پلدختر و ترمیم بخش های آسیب دیده این مسیر از سیل سال ۹۸ تصریح کرد: برای پیشبرد عملیات این محور از محل ماده ۵۶ و تهاتر نفت اعتباراتی در نظر گرفته ایم که به زودی پرداخت خواهند شد.

وی گفت: ساخت این محور عملیات سنگینی است اما با اعتباراتی که تخصیص دادیم روند آن در سال آینده تسریع خواهد شد.

معاون وزیر راه همچنین از ابر پروژه ی ریلی استان به عنوان خبر خوش برای مردم لرستان یاد کرد و اظهار کرد: پیرو سفر رئیس جمهوری به استان به زودی و با اعلام وزیر راه و شهرسازی این پروژه با تزریق اعتبارات جدید شتاب بسیار خوبی خواهد گرفت.

خادمی ساخت محور جدید کوهدشت به مهران را از دیگر برنامه های سفر یک روزه به استان برشمرد و گفت: در حال حاضر از محورهای روستایی برای تردد به ویژه با هدف سفر به عتبات عالیات کشور عراق استفاده می شود.

وی افزود: به یاری خدا برنامه ی محور جدیدی را در دستور کار قرار دادیم که طرح آن را در وزارت ارائه خواهیم کرد.

معاون وزیر راه محور کرمانشاه به اسلام آباد و سپس پلدختر را یکی از پرترافیک ترین محورهای غرب کشور برشمرد و در این خصوص اظهار کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از این محور نیاز به چهار خطه شدن دارد.

خادمی تصریح کرد: امیدواریم استاندار لرستان تلاش کنند در سفر آینده ی رئیس جمهوری به استان اعتبار جدیدی برای افزودن به اعتبار قبلی آن به تصویب برسانند.

انتهای پیام/