“مدافعان سلامت” جشنواره‌ای برای ارج نهادن به ایثار کادر درمانی

داور جشنواره سراسری عکس “مدافعان سلامت” گفت: این جشنواره با هدف ارج نهادن به خدمات ایثارگونه کادر درمانی در مدیریت و مهار بیماری کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد،علی‌رضا عطاریانی اظهار کرد: در جهان امروز نیز استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و تجربیات اندیشمندان و به ویژه هنرمندان سراسر جهان یک اصل است که می‌توان به وسیله این ابزار کارآمد برای ترسیم شکوه و جلوه‌های انسانی در دنیا استفاده کرد.

 

داور جشنواره عکس “مدافعان سلامت” عنوان کرد: به بیان دیگر ابزار هنر از بهترین روش‌ها برای درک زندگی و انتقال تجربیات بشری است.

 

عطاریانی خاطرنشان کرد: طی ۱۷۰ سالی که از اختراع صنعت و هنر عکاسی می‌گذرد، هنر عکاسی به یکی از قدرتمندترین، موثرترین، جذاب‌ترین، مردمی‌ترین، در دسترس‌ترین و در عین حال قابل درک‌ترین هنرها تبدیل شده است.

 

وی افزود: به عبارت بهتر با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توان پیشرفت‌ها را به نمایش گذاشته و از پیشرفت‌های دیگران به نحو مطلوب بهره برد.

 

این هنرمند عکاس تاکید کرد: نکته قابل تامل اینکه زبان تصویر نیازی به ترجمه نداشته، فاصله‌های ایجاد شده را پُر کرده و مردم را با یکدیگر متحد می‌کند.

 

عطاریانی تصریح کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، تصویر می‌تواند وسیله ارتباطی مناسبی بین مردم جهان باشد.

 

وی ادامه داد: پس از اختراع دوربین و هنر نوظهور عکاسی، دست‌اندرکاران این رشته هنری برای اکتشاف جهان و دستیابی به اطلاعاتی در دورافتاده‌ترین نقاط آن راهی جز به اشتراک گزاردن اطلاعات، تجربیات و تصاویر نداشتند.

 

داور جشنواره عکس “مدافعان سلامت” گفت: بنابراین بهترین و ارزان‌ترین راه دستیابی به این مهم برگزاری رقابت‌های بین‌المللی برای همه مردم جهان است.

 

عطاریانی اظهار کرد: در این راستا حوزه هنری استان لرستان با سابقه چندین ساله تجربه در حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت حرفه‌ای‌ترین و باسابقه‌ترین هنرمندان ایران، با گستره وسیع اطلاع‌رسانی و جامعه مخاطبانی از سراسر کشور می‌تواند با برگزاری این رقابت کم‌نظیر علاوه بر بهره‌مندی از تجارب عکاسان، آثار خبری و هنری آنان را محک زده و به مردم، رسانه‌های ایران و جهان معرفی کند.

 

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر هنر عکاسی در تاثیرگذاری نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی افزود: به عبارت بهتر همه رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی برای انعکاس اخبار خود نیازی مبرم به استفاده از عکس دارند.

 

این هنرمند عکاس با اشاره به نقش عکاسان در انعکاس زوایای بیماری کرونا و آگاهی‌بخشی در این باره به افراد جامعه بیان کرد: در شرایط انتقال این ویروس مرگبار عکاسان ایران و دیگر کشورها در صف نخست انتشار اخبار، رویدادها و انعکاس تصاویر مربوط این اتفاق نامبارک قرار دارند.

 

عطاریانی عنوان کرد: بارها به عینه دیده‌ایم عکاسان و خبرنگاران با به خطر انداختن جان خود رسالت مهم ثبت و انعکاس این رویداد مرگ‌بار را عهده‌دار بوده و این نقش را به نحو مطلوب ایفا کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های ستودنی عکاسان و خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی گسترده به افراد جامعه نقش بسیار موثری در مشارکت همگانی مردم در راستای مدیریت و مهار بیماری داشته است.

 

داور جشنواره سراسری عکس “مدافعان سلامت” تاکید کرد: از سویی نقش عکاسان در انعکاس خدمات ایثارگونه کادر درمانی و مدافعان سلامت در مراکز درمانی و بیمارستانی بسیار چشمگیر و بی‌بدیل است.

 

عطاریانی افزود: هم‌چنین از آنجا که نعمت سلامتی نخستین نیاز بشری برای بقا بوده و تاکنون مسابقه‌ای با این مضمون برگزار نشده در این مورد برگزار نشده است، اقدام حوزه هنری استان لرستان به عنوان نخستین مرکز فرهنگی و هنری در کشور در برگزاری جشنواره عکاسی با عنوان مدافعان سلامت جای بسی دست مریزاد دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: ادارات و نهادها در حد توان به یاری حوزه هنری لرستان آمده و از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نورزند، تا این جشنواره در قدردانی از خدمات سربازان خط مقدم دفاع از سلامتی مردم به نحو مطلوب برگزار شود.

 

این هنرمند عکاس با قدردانی از اقدام ستودنی حوزه هنری لرستان در برگزاری جشنواره مدافعان سلامت گفت: یقینأ ماحاصل این جشنواره فراخوان گردآوری کلکسیونی از عکس‌های تاثیرگذار برای آیندگان خواهد بود.

انتهای پیام/