مردمیسازی نظارت بر فضاهای تبلیغاتی کشور کلید میخورد
به گزارش همای سعادت،عباس محمدیان در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت:اداره کل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با نصبالعین قراردادن این شعار و رهنمودهای رهبری و مقام عالی وزارت با ابتکاری نو، اقدام به طراحی سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت مردمیسازی نظارتها در عرصه تبلیغات، افزود: مشارکت مردم در نظارت بر امور، به مثابه چشمی بیدار و ناظری دلسوز، ضامن شفافیت، پاسخگویی و ارتقای کارآمدی نظام خواهد بود و حوزه تبلیغات نیز با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و تنوع بسترهای تبلیغاتی از یک سو و پیچیدگی و ظرافت تخلفات در این بخش، همواره نیازمند نظارتی دقیق، فراگیر و همگانی بوده است.
مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی با اشاره به برخی فواید مردمیسازی نظارت ها در حوزه تبلیغات از جمله افزایش دقت و سرعت نظارت، کاهش هزینهها، افزایش اعتماد عمومی به نظام تبلیغاتی کشور، ارتقای سلامت تبلیغات، ایجاد زمینه رقابت سالم در فضای تبلیغاتی گفت:در همین زمینه، سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور با امکان گزارش تخلفات در بسترهای مختلف مجازی و حقیقی برای کاربران به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
محمدیان با بیان اینکه شاخصها و معیارهای تشخیص تخلفات بر اساس قوانین و مقررات موجود در حوزه تبلیغات، قانون نظام صنفی، قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان و آئیننامه اجرایی آن تدوین شده است، افزود: از مردم عزیز کشورمان و همه دغدغهمندان فرهنگی و اجتماعی تقاضا داریم که در نظارت بر تبلیغات و گزارش تخلفات، ما را یاری رسانند و همچنین از فعالان حوزه تبلیغات نیز انتظار داریم با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از تخلفات، به ارتقای سلامت و صحت تبلیغات، ایجاد فضایی سالم و پویا در عرصه تبلیغات، حفظ حقوق مصرفکنندگان و ارتقای فرهنگ جامعه کشور کمک کنند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰